آغاز فعالیت اولین سرکنسول ایران در کاپان

شنبه 9 مهر 1401 - 11:56

«مرتضی عابدین ورامین» نخستین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان عصر جمعه در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان رسما فعالیتش را آغاز کرد.

العالم - اسیا - ایران
«مرتضی عابدین ورامین» اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان عصر روز جمعه هشتم مهرماه ۱۴۰۱، در مراسمی با حضور ظهوری سفیر ایران در ارمنستان، حکم انتصاب خود را به آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد.

عابدین ورامین در این دیدار ابراز امیدواری کرد که فعالیت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کاپان به گسترش و تعمیق روزافزون روابط دو کشور در همه زمینه‌ها کمک کند.

آغاز فعالیت اولین سرکنسول ایران در کاپان
میرزویان وزیر خارجه ارمنستان تصمیم ایران برای تأسیس سرکنسولگری در کاپان را نمود عینی اهتمام ایران به گسترش روابط با جمهوری ارمنستان و تلاش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خواند و بر آمادگی دولت ارمنستان برای حمایت کامل از فعالیت موفق سرکنسولگری ایران در کاپان تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان با قدردانی از مواضع کشورمان درباره تحولات منطقه به گفت‌وگوهای ثمربخش مقامات دو کشور از جمله در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک اشاره کرد.

در این دیدار درباره زمینه‌های مختلف توسعه روابط دو کشور گفت‌وگو شد.

ظهوری سفیر ایران در ایروان نیز در این دیدار ضمن مرور توافقات اخیر مقامات ارشد دو کشور، کمک به توسعه روابط اقتصادی دوجانبه، بهره‌برداری بهتر از فرصت‌های موجود و بهبود خدمات‌رسانی به اتباع هموطنان و فعالان اقتصادی به ویژه در استان سیونیک را از جمله اهداف جمهوری اسلامی ایران در ایجاد سرکنسولگری در کاپان برشمرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان نیز با تشریح برنامه‌های مصوب سرکنسولگری از جمله کمک به جریان روابط اقتصادی مشترک، ابراز امیدواری کرد که فعالیت موفق سرکنسولگری نمودی از توجه جمهوری اسلامی ایران به حفظ صلح و ثبات و بهبود شرایط در منطقه قفقاز جنوبی باشد.

پربیننده ترین خبرها