همزمان با اعتراض زنان به نسل‌کشی؛ تعداد کشته‌شدگان انفجار در کابل به 35 نفر رسید

همزمان با اعتراض زنان به نسل‌کشی؛ تعداد کشته‌شدگان انفجار در کابل به 35 نفر رسید
شنبه 9 مهر 1401 - 14:14

سازمان ملل از افزایش شمار کشته شدگان حمله انتحاری روز جمعه کابل به 35 نفر خبر داد.

العالم - اسیا - امریکا
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد تعداد کشته های یک بمب گذاری انتحاری در یک کلاس درس در کابل به 35 نفر افزایش یافت. این در حالی است که زنان هزاره شیعه تظاهراتی را علیه "نسل‌کشی" جامعه اقلیت خود برگزار کردند.
روز جمعه یک مهاجم انتحاری خود را در یک سالن مطالعه در کابل منفجر کرد که صدها دانش آموز برای آمادگی امتحانات ورودی دانشگاه در آنجا و در منطقه دشت برچی شهر در حال پشت سر گذاشتن آزمون بودند. این محله غربی منطقه ای است که عمدتاً شیعیان ساکن آن هستند.
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در بیانیه ای گفت: آخرین آمار تلفات این حمله دست‌کم 35 کشته و 82 زخمی را نشان می دهد.
آمار تلفات اعلام شده از سوی سازمان ملل بسیار بیشتر از تلفات اعلام شده از سوی پلیس کابل است - به گفته آنها 20 نفر در حمله به مرکز تحصیلات عالی کشته و 27 نفر مجروح شدند.
از زمان بازگشت به قدرت در ماه اوت گذشته، امنیت یک موضوع حساس برای طالبان بوده است و آنها اغلب مایلند حملاتی را که رژیم آنها را به چالش می کشد، کم اهمیت جلوه دهند.
در همین حال، روز شنبه ده‌ها زن هزاره از ممنوعیت طالبان برای تظاهرات در اعتراض به خونریزی‌های اخیر سرپیچی کردند.
حدود 50 زن در حالی که از مقابل شفاخانه ای در دشت برچی که در آن چندین قربانی حمله تحت مداوا بودند، عبور کردند، شعار می دادند: «کشتار هزاره ها را متوقف کنید، شیعه بودن جرم نیست.»
خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد آنها بنرهایی را حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: «کشتار هزاره ها را متوقف کنید.»
شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفته اند که مهاجم انتحاری خود را در بخش زنان سالن مطالعه منفجر کرد.

پربیننده ترین خبرها