پسر 'عوض القرنی' که از عربستان گریخت، کیست؟

پسر 'عوض القرنی' که از عربستان گریخت، کیست؟
يکشنبه 10 مهر 1401 - 18:03

ناصر پسر عوض القرنی مبلغ معروف سعودی امروز یکشنبه اعلام کرد که برای پیگیری حقوق مشروع پدر خود و دیگر زندانیان سیاسی از عربستان فرار کرده است.

العالم ـ عربستان سعودی

ناصر القرنی با انتشار ویدئویی در حساب رسمی خود در توئیتر گفت که از عربستان خارج شده است تا از پدرش که تحت بازداشت است و دادستانی کل عربستان خواهان اعدام اوست، دفاع کند.

ناصر بن عوض القرنی کیست؟

ناصر القرنی پسر عوض القرنی است که به سبب دیدگاه های سیاسی اش در مخالفت با رژیم عربستان، نزد نهادهای امنیتی این کشور تحت بازداشت است.

ناصر از قبیله بنی قرن در جنوب عربستان سعودی است. او اصالتا سعودی است و در دهه سوم زندگی اش بسر می برد و دارای مدرک کارشناسی است و به عنوان مهندس صنایع مشغول به کار است.

اخیرا نام ناصر القرنی در شبکه های اجتماعی بسیار مطرح شده است. القرنی در شبکه های اجتماعی بارها خواهان آزادی و نجات پدرش از حکم اعدام شده است. چرا که انتظار می رود طی روزهای آتی حکم اعدام عوض القرنی در دادگاه عربستان صادر شود.

علت فرار ناصر بن عوض القرنی از عربستان چیست؟

ناصر القرنی در یکی از ویدئوهای خود اعلام کرد که توانسته از کشورش فرار کند و به محلی امن برسد. او همچنین تاکید کرد که برای دفاع از پدرش و نجات او از کشور خارج شده است.

این در حالی است که تلاشهای پیشین او برای خروج از کشور ناکام مانده بود.

ناصر القرنی در حساب رسمی خود در توئیتر با انتشار ویدئویی خواهان آزادی پدرش عوض القرنی از زندانهای سیاسی عربستان شد و از پدرش دفاع کرده و او را از تمام اتهاماتش تبرئه کرد. همچنین از تمام طرف های ذیربط خواست تا برای ممانعت از صدور و اجرای حکم اعدام علیه پدرش وارد عمل شوند.

طبق اعلام مرکز حقوق بشر "منا"، مقامات امنیتی عربستان در تاریخ 12 سپتامبر شیخ عوض القرنی و شماری دیگر از مبلغان و فعالان را بازداشت کردند.

به نوشته روزنامه سعودی "سبق"، مقامات عربستان چندین اتهام علیه القرنی مطرح کرده اند، از جمله "حمایت از اخوان المسلمین، تحریک به قتل و کشتار در مناطق درگیری و فتنه، تحریک و ترغیب مردم به اهانت به سران کشورهای دیگر... و اتهاماتی دیگر از این قبیل".

پربیننده ترین خبرها