میشل عون: شراکتی با اسرائیل نخواهیم داشت

میشل عون: شراکتی با اسرائیل نخواهیم داشت
دوشنبه 11 مهر 1401 - 19:53

رئیس جمهوری لبنان در سخنانی بر احیای حق و حقوق کشورش در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی و عدم شراکت با این رژیم تاکید کرد.

العالم - لبنان

به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی در این باره اظهار کرد که موضع لبنان درباره پیشنهاد مکتوب آمریکا پیرامون ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی پس از دیدار امروز وی با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و ملاحظات کمیته فنی تشکیل شده در این زمینه مشخص می‌شود.

وی گفت که طرف لبنانی طی ماه‌های گذشته بر تضمین حقوق آبی کشور و فراهم شدن شرایط مناسب برای آغاز عملیات استخراج از میادین نفت و گاز مشخص شده در منطقه اقتصادی انحصاری اصرار داشته است.

میشل عون همچنین تاکید کرد که کشورش هیچگونه شراکتی با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

عون در ادامه ابراز امیدواری کرد که آغاز استخراج نفت در میادین آبی جنوب لبنان، نقطه آغازی برای بهبود اوضاع اقتصادی لبنان باشد.

شنبه هفته جاری آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پیشنهاد مکتوب خود برای توافق در این پرونده را تقدیم مقامات لبنان کرد و طبق گزارش رسانه های لبنان قرار است که طی امروز (دوشنبه) نشستی میان میشل عون، میقاتی و نبیه بری برای پاسخ به این پیشنهاد برگزار شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها