نخست وزیر انگلیس: من یک صهیونیست و به‌شدت حامی اسرائیل هستم

سه شنبه 12 مهر 1401 - 15:13

«لیز تراس» در جمع نمایندگان یهودی پارلمان این کشور صراحتا گفت: همانطور که می‌دانید من یک صهیونیستم و به شدت حامی اسرائیل و می دانم که این امکان را داریم که روابط دوجانبه را تقویت کنیم.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک، لیز تراس نخست وزیر انگلیس روز گذشته در جمع نمایندگان یهودی پارلمان این کشور صراحتا گفت: همان طور که می‌دانید من یک صهیونیستم و بشدت حامی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و می دانم که این امکان را داریم که روابط دوجانبه را تقویت کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: من بسیار خوشحالم که برای نخستین بار به عنوان نخست وزیر در فعالیت های جمعیت دوستان اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در حزب محافظه کار، حضور پیدا می کنم.

پیش از این نیز لیز تراس نخست وزیر انگلیس در دیدار با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز خطاب به وی گفته بود که در نظر دارد سفارت انگلیس را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.

تحلیلگران فلسطینی با هشدار درباره این اقدام احتمالی از سوی انگلیس، تاکید دارند در صورت عملی شدن چنین تصمیمی بغض و کینه فلسطینی ها نسبت به بریتانیا بیش از گذشته افزایش خواهد یافت، به ویژه اینکه انگلیسی با صدور پیمان بالفور در سال ۱۹۱۷ از عوامل اصلی ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین بوده اند.

پربیننده ترین خبرها