تاکید روزنامه نگار یمنی بر جدی بودن هشدار دولت صنعاء به کشورهای متجاوز

پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 11:27

عبد الحافظ معجب روزنامه نگار یمنی گفت انگشت ارتش یمن روی ماشه است و کشورهای متجاوز باید هشدارها را جدی بگیرند.

العالم _ یمن

عبد الحافظ معجب روزنامه نگار یمنی در گفتگو با بخش خبری شبکه العالم گفت عملیات های نظامی برای شکستن محاصره یمن پیش از آن آغاز شده بود که بین ارتش یمن و کشورهای متجاوز سه بار آتش بس برقرار شود، عملیات هایی که هدف همه آنها تاسیسات نفتی سعودی بود.

عبد الحافظ معجب تصریح کرد درخواست دولت سعودی برای برقرای آتش بس در واقع فریب و حیله ای بود تا تاسیسات بیشتری در عربستان هدف حملات موشکی و پهپادی قرار نگیرد و صنعت نفت این کشور به طور کامل فلج نشود به ویژه اینکه سراسر جهان در سایه جنگ روسیه و اوکراین نیازمند نفت و منابع انرژی است.

وی افزود صنعاء هم اکنون خواستار این است که حقوق کارکنان تامین و مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود، خواسته هایی که سيد عبد الملك بدرالدين الحوثي دبیر کل جنبش انصار الله یمن مطرح و تاکید کرد که اوضاع انسانی باید بهبود یابد زیرا این مسئله فراتر از درگیری نظامی است که در میدان شاهد هستیم. تامین حقوق کارکنان و توقف محاصره تحمیلی در واقع به منظور ایجاد اعتماد برای آغاز گفتگوهای سیاسی به منظور پایان دادن به عملیات نظامی است.

این روزنامه نگار یمنی تاکید کرد این دولت سعودی بود که به سبب پایبند نبودن به این مسئله نیروهای مسلح یمن را واداشت تا تاسیسات و شرکت های نفتی سعودی و اماراتی را هدف قرار دهد و هم اکنون نیز به همین علت است که یحیی سریع سخنگوی نیروهای یمنی و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سرمایه گذاران در سعودی و امارات خواسته اند سرمایه های خود را به کشورهای امن منتقل کنند.

عبد الحافظ معجب تاکید کرد که این موضوع صرف تهدید نیست بلکه انگشت ها بر ماشه است و اگر کشورهای متجاوز وقت کشی و باج خواهی و در تامین حقوق کارکنان و گشایش فرودگاه صنعاء و بنادر کارشکنی کنند، به شدت آسیب خواهند دید.

این در حالی است که شرکت های خارجی از جمله شرکت های آمریکایی و انگلیسی که در سعودی کار می کنند، روز چهارشنبه تدابیری برای بستن دفاتر خود داخل این کشور و انتقال موقت آنها به دیگر کشورها اتخاذ کرده اند.

پربیننده ترین خبرها