حماس: وحدت ما با جهاد اسلامی مستمر و استوار خواهد بود

حماس: وحدت ما با جهاد اسلامی مستمر و استوار خواهد بود
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 16:43

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای برای تبریک سالروز تاسیس جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که وحدت ما با جهاد اسلامی تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمینمان ادامه خواهد داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و اعضای سیاسی و همه رهبران این جنبش سی و پنجمین سالگرد تاسیس جنبش جهاد اسلامی را تبریک گفت.

جنبش حماس با صدور بیانیه ای امروز پنجشنبه اعلام کرد که تاسیس جهاد اسلامی کمک بزرگی به تقویت همه جانبه مقاومت ، به عنوان یک گزینه راهبردی کرده که هدف این جنبش آزادی سرزمین و ملت فلسطین از چنگال اسرائیل است.

جنبش مذکور از رهبران قهرمان جنبش اسلامی از جمله دکتر« فتحی شقاقی» بنیانگذار این جنبش ، دکتر «رمضان شلح» ، و« تیسیر الجعبری» و« خالد منصور» و همه اسرا و شهیدان این جنبش یاد کرد.

حماس از تصویر درخشانی که گردان‌های قدس، گردان‌های قسام و همه بازوهای مقاومت فلسطین را در برابر اشغالگران گرد هم آورده ، ابراز خوشحالی کرد و گفت: این وحدت که تا زمانی که سرزمین ما و اماکن مقدس ما ا از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی رها نشود و ملت ما به سرزمین های خود باز گردند و همچنین پیروزمندانه کشور مستقل خود را با پایتختی قدس تأسیس کنند، مستحکم و مستمر خواهد بود.

دو روز گذشته «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین همزمان با سالروز تأسیس این جنبش، رژه نظامی گسترده‌ای در نوار غزه برگزار کرد.

«درویش الغرابلی» از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی در این مراسم گفت، تأسیس جهاد اسلامی تحولی بنیادین در تاریخ مقاومت علیه دشمن صهیونیستی بود.

وی افزود: گزینه مقاومت همچنان تنها و بهترین گزینه برای آزادسازی فلسطین است و سلاح ما تا آزادسازی اسرا و آزادسازی فلسطین به سمت دشمن صهیونیستی خواهد بود.

«خالد البطش » عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز در این مراسم گفت، مقاومت برای مداخله در راستای حمایت از مسجدالاقصی در هر لحظه آماده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اواخر دهه 1970 میلادی توسط عده‌ای از دانشجویان مسلمان فلسطینی که در دانشگاه‌های مصر مشغول تحصیل بودند به رهبری دکتر فتحی شقاقی و کمک‌های عبدالعزیز العودة تأسیس شد. این جنبش که قدیمی ترین جنبش مقاومت اسلامی در فلسطین محسوب می‌شود ضمن تأثیر بر تأسیس دیگر جنبش‌های اسلامی فلسطین از جمله حماس در زمان تأسیس، تاکنون نقش اثر گذار خود را در مقاومت اسلامی فلسطین حفظ کرده و یکی از ارکان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی پس از 4 دهه مبارزه و مقاومت در مقابل اشغالگران صهیونیست الگو و نمونه کامل یک جنبش مقاومتی اسلامی است که در عملکرد خود ثبات قدم و ویژگی‌های حقیقی یک جنبش مقاومتی را حفظ کرده و تاکنون استمرار بخشیده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکی از ارکان فلسطین است که عملکرد دقیق و درست آن در عرصه مقاومت ضمن اعاده حقوق فلسطینیان، موجب حرکت اقشار مختلف فلسطینی شده است. به همین دلیل است که صهیونیست‌ها و ایالات متحده آمریکا همواره این جنبش را هدف انواع تحریم و ترورها قرار می دهند.

پربیننده ترین خبرها