پشت پرده تصمیم جریان صدری عراق به تعلیق فعالیت همه گروه های مسلح آن

پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 19:44

خبرنگار العالم بحران امنیتی در عراق را ناشی از اختلافات گروه ها و نتیجه بن بست سیاسی در این کشور دانست.

العالم _ عراق

نوید بهروز خبرنگار شبکه العالم در بغداد گفت تصمیم مقتدی صدر به تعلیق فعالیت گروه سرایا السلام و دیگر گروه های مسلح این جریان برای برقراری امنیت در استان های جنوبی عراق بسیار مهم است.

وی افزود این تصمیم در پی از بین رفتن امنیت در روزها و هفته های گذشته در استان های جنوبی عراق و در رأس آنها استان بصره گرفته شد که پایتخت اقتصادی عراق است.

در خود بصره در چند روز گذشته رویارویی هایی روی داد و کاخ های ریاست جمهوری در مرکز بصره از طرف سرایا السلام هدف قرار گرفت. در این رویارویی ها مقر حشد الشعبی در نزدیک کاخ های ریاست جمهوری هدف قرار گرفت که خود باعث رویارویی های دیگری در دو روز پیش شد.

این رویارویی ها شب گذشته بین گروه های مسلح در بصره ادامه یافت، جایی که تلاشی برای ترور خالد الملا رئیس هیئت علمای عراق روی داد هرچند وی از این ترور نجات یافت. در این حادثه اتاق وی در یکی از هتل های بصره هدف قرار گرفت.

خبرنگار العالم گفت با وجود التهاب و بحران جزئی، اوضاع در بصره هم اکنون آرام است. بحران امنیتی در عراق در پی اختلافات گروه ها و در نتیجه بن بست سیاسی به وجود آمد. با این حال مستثنی شدن سامراء و اطراف آن از تعلیق فعالیت های گروه مسلح جریان صدری به منظور حمایت از عتبات مقدس در برابر حملات تروریستی است.

پربیننده ترین خبرها