تمسخر اقدام شبکه العربیه در کویت

تمسخر اقدام شبکه العربیه در کویت
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 21:45

فعالان شبکه های اجتماعی در کویت تلاش شبکه العربیه سعودی را برای بدنام کردن پارلمان کویت به ریشخند گرفتند.

العالم - داغ‌های مجازی

فعالان شبکه های اجتماعی در کویت با تمسخر تلاش شبکه العربیه سعودی برای بدنام کردن پارلمان کویت این پرسش را مطرح کرده اند که آیا العربیه می تواند از اقدامات هیئت تفریحات سعودی نیز انتقاد کند یا آیا می تواند درباره میزان حقوق اعضای مجلس شورای سعودی سخن بگوید.

شبکه العربیه به تازگی در گزارشی با ادعای وارد آوردن زیان میلیاردی به کویت توسط مجلس ملی این کشور و اقدام آن به تعطیل کردن پروژه های سرمایه گذاری، خشم کویتی ها را برانگیخته است. فعالان کویتی این اقدام العربیه را توهینی به تجربه دموکراتیک کشورشان دانسته اند.

فهد الظفیری فعال کویتی در توئیتی نوشت: دموکراسی کویت باعث ترس رژیم های عربی می شود که از ترس مشارکت مردمی نمی توانند آن را اجرا کنند.

عبد الكريم الكندری عضو پارلمان کویت هم نوشت: هر تجربه ای نکات منفی و مثبت دارد اما بهتر است برداران ما در کشورهای همسایه شریک ما در دموکراسی شوند، همان دموکراسی که تمایلی به آن ندارند.

انور الرشید یکی دیگر از فعالان کویتی هم نوشت: مجلس ملی آنطور که شما ادعا می کنید، توسعه را مختل نکرده است. آنچه شما ادعا می کنید نادرست است و زبان حالتان به وضوح نشان می دهد از انتقال دموکراسی به مردم خود می ترسید و این دلیل واقعی متهم کردن دموکراسی کویت است.

فواز الجدعی استاد دانشگاه کویتی هم نوشت: به اعتقاد من این نوع گزارش ها ثابت می کند که رسانه ها تا چه میزان مسائل را سطحی نشان می دهند تا از مسائل اصلی چشم پوشی کنند. این چنین نگاه سطحی در واقع تلاش برای تحریک ضد نظام کویت است و باید در برابر آن موضع رسمی اتخاذ شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها