همزمان با تشدید تنش ها در شرق آسیا؛

آمریکا تحریم‌های جدید علیه کره شمالی اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های جدید علیه کره شمالی اعمال کرد
جمعه 15 مهر 1401 - 16:52

همزمان با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، وزارت خزانه‌‍ داری آمریکا روز جمعه از اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی خبر داد.

العالم - آمریکا

در شرایطی که آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی با واکنش تند مقام‌های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مواجه شده است، واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه دو شخص حقیقی و سه شخص حقوقی (شرکت) را به فهرست تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی اضافه کرد.

به گفته خزانه‌داری آمریکا، این اشخاص و شرکت‌ها به دلیل نقش داشتن در فعالیت‌های مربوط به صادرات نفت به کره شمالی تحریم شدند چرا که این کار آنها مستقیما از برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی و ارتش این کشور حمایت می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد، اقدام خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم‌های تازه علیه کره شمالی، «تعهد دولت ایالات متحده را به اجرای قطعنامه‌های کنونی شورای امنیت سازمان ملل از قبیل قطعنامه مربوط به پاسخگو کردن کره شمالی درباره استفاده غیرقانونی از انتقال محموله‌ها از طریق کشتی به کشتی به منظور دور زدن تحریم‌های سازمان ملل جهت محدود کردن واردات محصولات نفتی و حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی و نظامی این کشور برجسته می‌کند».

آمریکا در تحریم جدید، نام شرکت «کوِک کی سِنگ» مستقر در سنگاپور، شرکت «چن شیه هوان» مستقر در تایوان و شرکت «نیو اسشترن شیپینگ» ثبت شده در جزایر مارشال را به فهرست تحریم‌های کره شمالی افزوده است.

«برایان نلسون» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در توضیح تحریم جدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ، به تنش‌های اخیر در شبه جزیره کره اشاره کرد.

این مقام آمریکایی گفت: «پرتاب موشک‌های بالستیک دوربرد کره شمالی از جمله بر فراز ژاپن، نشان دهنده بی‌توجهی ادامه‌دار به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ایالات متحده به اجرای تحریم‌های چندجانبه و پیگیری تلاش‌های کره شمالی برای فرار از تحریم‌ها در سراسر جهان ادامه خواهد داد».

پربیننده ترین خبرها