ادامه درگیری گروه های مسلح هوادار ترکیه در شمال حلب

ادامه درگیری گروه های مسلح هوادار ترکیه در شمال حلب
جمعه 15 مهر 1401 - 17:22

یکی از اعضای گروه‌های مسلح در حومه عفرین در شمال غرب حلب در سوریه در نتیجه درگیری‌های خشونت‌آمیز بین گروه‌های موسوم به "لشکر حمزه" تحت حمایت ترکیه کشته و شماری از آنها نیز در نتیجه درگیری ها و حملات به  منطقه زخمی شدند.

العالم - سوریه

منابع محلی گزارش دادند درگیری خیابانی میان گروه‌های وابسته به "حازم المرعی" و "رامی بطران" فرمانده "تیپ ابو جابر" در منطقه "الباسوطه" برقرار است.

دو روز پیش نیز درگیری‌های شدیدی بین این دو گروه در بخش «جبل الاحلام» رخ داد که شماری از افراد در این درگیری ها کشته شدند.

شامگاه چهارشنبه نیز در حومه شمالی حلب، در نتیجه درگیری‌های شدیدی که بین آن‌ها و به اصطلاح «پلیس نظامی» در شهرک کفر کلبین در شرق شعر اعزاز رخ داد، دو تن از اعضای «احرار الشام» زخمی شدند.

برخی منابع محلی می گویند که این درگیری ها میان دو طرف به دنبال تیراندازی اعضای «پلیس نظامی» به خودروی «احرار الشام» در این شهرک رخ داده است.

در همین راستا، گروه های مسلح وفادار به ترکیه از ابتدای اکتبر سال جاری تاکنون 12 نفر را در منطقه عفرین در حومه شمالی حلب بازداشت کرده اند.

مرکز اسناد تخلفات اعلام کرد که " پلیس نظامی" تعدادی غیرنظامی را در روستاهای برج حیدرو اشکان جیندرس و دیر صوان دستگیر کرده است.

شایان ذکر است که از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ادامه درگیری های مختلف در مناطق تحت کنترل جناح های مسلح وفادار به ترکیه،این مناطق شاهد حدود 603 دستگیری بوده است.

پربیننده ترین خبرها