العالم بررسی می کند؛

واکنش های روسیه به اقدام جدید اوکراین در انهدام پل کریمه

واکنش های روسیه به اقدام جدید اوکراین در انهدام پل کریمه
شنبه 16 مهر 1401 - 14:24

یک کارشناس امور استراتژیک خاطرنشان کرد روسیه حمله پهپادی به پل کرچ در شبه‌جزیره کریمه را که باعث آتش‌سوزی در هفت واگن (احتمالا مخزن ذخیره سوخت) راه آهن شده است، اقدامی تروریستی تلقی می‌کند.

العالم- اروپا

سمیر ایوب در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت روسیه این اقدام تروریستی را به مثابه اعلان جنگ قلمداد می‌کند و بعد از شناسایی مسئول آن، به این اقدام پاسخ خواهد داد.

او تصریح کرد که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که کی‌یف مسئول این عملیات تروریستی است و این اولین عملیات در نوع خود علیه زیرساخت‌ها نیست و مقامات اوکراینی پیش از این تهدید به حمله به این پل کرده بودند.

ایوب خاطرنشان کرد تا قبل از عملیات نظامی روسیه و آزادسازی منطقه خرسون، پل کرچ تنها راه ارتباطی بین کریمه و سرزمین روسیه بود لذا حمله به این پل جنگ اخلاقی علیه روسیه بود.

این کارشناس استراتژیک تاکید کرد دکترین هسته‌ای روسیه هرگونه حمله علیه روسیه یا زیرساخت‌های آن را تهدیدی موجودیتی می‌داند که می‌تواند این کشور را وادار به پاسخگویی با سلاح‌های غیرمتعارف کند.

رسانه‌های روسیه با انتشار ویدیویی از وقع آتش‌سوزی روی پل کرچ، معروف به پل کریمه خبر دادند. بنا به گزارش رسانه‌ها، یک تانکر حامل مواد سوختی روی این پل آتش گرفته است. اما فیلم منتشر شده از پل کریمه نشان می‌دهد که احتمالا یک موشک به این پل و قطار حامل مواد سوختی حین عبور از این پل اصابت کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها