در واکنش به جنگ تمام عیار تل آویو علیه مردم فلسطین؛

تشکیلات خودگردان همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را تعلیق می کند

تشکیلات خودگردان همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را تعلیق می کند
شنبه 16 مهر 1401 - 18:00

تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان همکار رژیم صهیونیستی در کرانه باختری علیه مقاومت فلسطین، برای فرار از مسئولیت خود در قبال جنایتهای جدید این رژیم مدعی شد که همکاری امنیتی با تل آویو را تعلیق می کند.

العالم ـ فلسطین

بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این تشکیلات تمامی همکاری های امنیتی با اسرائیل را به حالت تعلیق درمی آورد.

وی به زعم خود این اقدام را واکنش به جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعلام کرد و از آمریکا خواست قبل از آنکه دیر شود، به تل‌آویو برای توقف این جنایات فشار بیاورد.

این مقام تشکیلات خودگردان گفت: اسرائیل متوهم است اگر فکر کند که جنایاتش، برایش امنیت و ثبات خواهند آورد.

«ابوردینه» مدعی شد که جنایات رژیم صهیونیستی را در دادگاه بین المللی جنایات جنگی لاهه پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: افزایش تنش ها به انفجاری فراگیر منجر خواهد شد که برای همه تبعات فاجعه باری به همراه دارد.

ابوردینه این گفته ها را درحالی مطرح کرد که مردم و گروههای مقاومت فلسطین، تشکیلات خودگردان را مسئول کمک به صهیونیست ها در کرانه باختری علیه مقاومت فلسطین می دانند. این درحالی است که خود صهیونیستها نیز به همکاری تشکیلات خودگردان با تل آویو اذعان دارند و این همکاری علیه مقاومت به آنجا رسیده است که این تشکیلات عملا مشروعیت خود را در نزد فلسطینی ها از دست داده است.

به گزارش ایرنا، رسانه ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی درباره از دست رفتن مشروعیت تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده‌ و خواستار تقویت این تشکیلات برای کنترل اوضاع در کرانه باختری به نمایندگی از تل آویو شده اند.

افزایش انتفاضه مردم در کرانه باختری که برخی از آن به عنوان انتفاضه سوم یاد می کنند موجب شده واشنگتن و تل‌آویو اعتماد خود را به محمود عباس رهبر فعلی تشکیلات خودگردان از دست داده و در جستجوی رهبر جدیدی برای این تشکیلات باشند که بتواند بیش از گذشته فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به نیابت از رژیم صهیونیستی سرکوب کند.

پربیننده ترین خبرها