افزایش 13 درصدی جمعیت قطر در سال منتهی به جام جهانی

افزایش 13 درصدی جمعیت قطر در سال منتهی به جام جهانی
يکشنبه 17 مهر 1401 - 13:40

حدود نیمی از جمعیت قطر در صنعت ساخت و ساز شاغل هستند و اکثریت جمعیت این کشور، اتباع قطری نیستند.

العالم - اسیا

به نقل از رویترز، داده های رسمی نشان می دهد جمعیت قطر در سال گذشته 13.2 درصد افزایش یافته است. این کشور کوچک عربی خلیج فارس هزاران کارگر خارجی را پیش از میزبانی جام جهانی فوتبال در ماه آینده برای مدیریت هجوم بی سابقه هواداران به خدمت گرفته است.
بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در سپتامبر و منتشر شده توسط اداره آمار قطر در هفته گذشته، پس از مهاجرت حدود 370 هزار نفر به قطر در سال گذشته، جمعیت این تولیدکننده ثروتمند گاز به 2.94 میلیون نفر رسید.
کارگران مهاجر کم درآمد و سایر خارجی ها اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می دهند در حالی که اتباع قطر حدود 380 هزار نفر هستند.
سازمان دهندگان جام جهانی با کمبود پرسنل روبرو هستند زیرا قطر برای پذیرایی از 1.2 میلیون بازدیدکننده در طول بزرگترین رویداد فوتبال آماده می شود که انتظار می رود بر زیرساخت ها، میهمان‌پذیری و بخش امنیتی آن فشار وارد آورد.
اپراتور هتل Accor در حال استخدام 12 هزار کارمند موقت در خارج از کشور برای اداره 65 هزار اتاق در آپارتمان ها و خانه هایی است که به عنوان محل اقامت هواداران خدمت می کنند. قطر با ترکیه برای تامین بیش از 3 هزار پلیس ضد شورش توافق کرده است و پاکستان نیز موافقت کرده است که در طول این مسابقات نیروهای خود را به قطر اعزام کند.
بر اساس اسناد بودجه، قطر چندین بزرگراه، هفت ورزشگاه فوتبال، چندین هتل و آسمان‌خراش ساخته و دست‌کم ۲۲۹ میلیارد دلار برای زیرساخت‌ها هزینه کرده است. حدود نیمی از جمعیت قطر در صنعت ساخت و ساز شاغل هستند.
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده، جمعیت قطر حدود 1.2 درصد کاهش یابد و تا سال 2027 به 2.5 میلیون نفر برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها