فراخوان صهیونیست‌ها برای بزرگترین یورش به مسجدالاقصی

فراخوان صهیونیست‌ها برای بزرگترین یورش به مسجدالاقصی
يکشنبه 17 مهر 1401 - 21:06

گروههای افراطی صهیونیست فراخوان داده‌اند تا بتوانند به زعم خود، با پنج هزار اسرائیلی به مسجدالاقصی یورش ببرند.

العالم - فلسطین اشغالی

گروههای افراطی صهیونیست برای یورش هر چه بیشتر شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی فراخوان دادند.

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، یهودیان افراطی از صهیونیستها خواستند که به مناسبت آنچه «عید العرش» یهودی نامیده می‌شود، بزرگترین یورش را به مسجدالاقصی انجام دهند.

به گزارش سما، این یورش از فردا دوشنبه آغاز خواهد شد. گروههای افراطی صهیونیستی از تریبونهای اینترنتی و فضای مجازی برای انجام این فراخوانها استفاده کردند. این مراسم تا دوشنبه هفته آینده (25 مهر) ادامه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، صهیونیستها با چنین فراخوانهایی در تلاش هستند سه‌شنبه آینده بتوانند در یک روز، پنج هزار صهیونیست را وارد مسجدالاقصی کنند. پس از اشغال مسجدالاقصی در سال 1967، این برای نخستین بار است که چنین تعدادی از صهیونیستها به این مکان مقدس یورش خواهند برد.

این فراخوان به خاطر یک مناسبت توراتی است که هر هفت سال یک بار، تحت عنوان «روز اجتماع گسترده» برگزار می‌شود.

همزمان با عید یهودی موسوم به «غفران» یا آمرزش یا «کیپور»، چهارشنبه گذشته، ۳۳۶ شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شدند.

در راستای حمایت از شهرک‌نشینان مذکور، صدها نظامی رژیم صهیونیستی در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شدند و عملیات تفیتش در مصلای مروانی و غیره انجام دادند.

یکی از کارکنان وزارت اوقاف فلسطین گفت: پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی سختگیرانه‌ای در درهای ورودی مسجدالاقصی بکار گرفت و مدارک شناسایی نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی را هنگام ورود ضبط کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همین زمینه اعلام کرد، بستن مسیرهای در شهر قدس، تعرضی دیگر به مقدسات اسلامی است و ملت و مقاومت دست بسته نخواهد نشست..

عید غفران یا عید کیپوراز ۴ تا ۵ اکتبر است و عید العرش یا سوکوت از ۹ تا ۱۰ اکتبر ادامه دارد .

فارس

پربیننده ترین خبرها