آزمایش موشکی کره شمالی همزمان با پایان رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی

آزمایش موشکی کره شمالی همزمان با پایان رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی
دوشنبه 18 مهر 1401 - 04:17

همزمان با پایان رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی که با حضور ناو هواپیمابر رونالد ریگان در دریای ژاپن برگزار شده، کره شمالی دو موشک بالستیک پرتاب کرد.

العالم-آسیا

در ادامه آزمایشهای موشکی کره شمالی طی یک هفته گذشته، ارتش کره جنوبی اعلام کرد آزمایشهای موشکی کره شمالی در روز یک شنبه دو موشک بالستیک بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این دو شلیک کره شمالی دقیقا پس از پایان رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده با حضور ناو هواپیمابر آمریکایی انجام شده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت 1:48 و 1:58 بعدازظهر یک شنبه به وقت محلی، شلیک دو موشک را در منطقه مونچون در استان «گانگ وون» شناسایی کرده است. این موشکها حدود 350 کیلومتر برد و حدود 90 کیلومتر ارتفاع داشتند.

کره جنوبی همچنین گفته این پرتابه‌ها از نوع موشکهای بالستیک برد کوتاه بوده‌اند.

به گفته ناظران نظامی در سئول، با توجه به برد و ارتفاع موشکها به نظر می‌رسد این موشکها از نوع موشکهای کالیبر خیلی بزرگ بوده و از یک سیستم پرتاب چند گانه به نام KN-25 شلیک شده است.

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی دو هفته گذشته بود است که همزمان با پایان رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی انجام شده است. در رزمایش دریایی کره و آمریکا ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان نیز حضور داشته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای درباره رزمایش کره جنوبی و آمریکا اعلام کرده است، وزارت دفاع کره شمالی «با دقت تحولات پیرامون وضعیت فعلی را که بسیار نگران‌کننده هستند، تحت نظر دارد و همچنین تحرکات ناو هواپیمابر آمریکایی را لحظه به لحظه رصد می‌کند.»

بامداد چهارشنبه گذشته نظامیان آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایشهای موشکی کره شمالی، ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) پرتاب کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها