خشم فلسطینیان از آتش زدن قرآن

سه شنبه 19 مهر 1401 - 16:40

اقدام شهرک نشینان افراطی در هجوم به مسجد قیطون در الخلیل و پاره کردن و آتش زدن تعدادی از نسخه های قرآن و انداختن آنها در سطل زباله موجی از خشم و محکومیت در پی داشته است. 

العالم _ فلسطین اشغالی

اداره اوقاف الخلیل در کرانه باختری در صفحه خود در فیسبوک تصاویری از نسخه های قرآن کریم منتشر و اعلام کرد شهرک نشینان آنها را آتش زده اند.

نضال الجعبری رئیس اوقاف الخلیل گفت شماری از شهرک نشینان هفت نسخه قرآن را پاره کردند و آتش زدند و آنها را داخل سطل های زباله نزدیک مسجد قیطون نزدیک حرم شریف ابراهیمی در شهرک القدیمه در مرکز الخلیل انداختند.

الجعبری مسئولیت کامل این اقدام به شدت تنفرآور را بر عهده دولت اشغالگر دانست و تاکید کرد هنگامی که شهرک نشینان پایکوبی می کردند و آواز می خواندند، یگان هایی از ارتش رژیم اشغالگر از آنان حمایت می کردند و از پاره کردن و آتش زدن نسخه های قرآن جلوگیری نکردند.

وی این اقدام را در ادامه حملات مقامات اشغالگر به مقدسات اسلامی به ویژه بستن هفت مسجد در کرانه غربی دانست و گفت این در حالی است که شهر الخلیل شاهد گسترده ترین حمله شهرک نشینان است.

هم زمان شیخ محمد حسین، مفتی کل قدس و سرزمین فلسطین و خطیب مسجد مبارک الاقصی اقدام شهرک نشینان را محکوم و تاکید کرد این اقدامات، تنفر آور و نژادپرستی محسوب می شود و خشونت را بین مردم تشدید می کند.

الازهر مصر نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد قرآن کریم هدایتگر انسان ها به سوی خیر، حق و زیبایی است و اقدامات خصمانه کینه توزان نمی تواند قداست آن را خدشه دار کند، همان کسانی که در زمینه کشتار و تروریسم پرونده قطوری دارند و دست شان به خون فلسطینیان بیگناه آغشته است.

در همین حال شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نیز به شدت از این اقدام شهرک نشینان افراطی ابراز انزجار کرده اند.

پربیننده ترین خبرها