مسکو: وزارت دفاع اوکراین عامل حمله تروریستی پل «کریمه» است

مسکو: وزارت دفاع اوکراین عامل حمله تروریستی پل «کریمه» است
چهارشنبه 20 مهر 1401 - 11:46

سرویس‌ امنیتی روسیه تصریح کرد که رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین پشت حمله تروریستی اخیر پل «کریمه» بوده است.

العالم - اروپا

سرویس‌های امنیتی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که «کریل بودانف» رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین و کارکنان این وزارتخانه و عوامل این وزارتخانه پشت پرده حمله تروریستی اخیر به پل کریمه بودند که به کشته شدن دست‌کم چهار نفر منتهی شد.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، سرویس امنیتی روسیه (FSB) گزارش کرد که تاکنون تحقیقات درباره این حادثه تروریستی به بازداشت پنج شهروند روس، سه شهروند اوکراینی و یک شهروند ارمنی منجر شده است.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه در سخنانی انفجار پل کریمه را حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های حیاتی روسیه توصیف کرد.

بعد از آن که بامداد شنبه بخشی از پل کریمه بر اثر انفجار یک کامیون تخریب شد، یک مقام ارشد اوکراینی گزارش‌های روسیه مبنی بر این که کی‌یف پشت این حمله بوده را تأیید کرد و به شرط ناشناس ماندن به دلیل منع دولتی برای صحبت درباره این انفجار افزود سرویس اطلاعاتی اوکراین این انفجار را با استفاده از بمبی که روی کامیونی که از روی پل عبور می‌کرد قرار داده شده بود، سازماندهی کرد.

پیش‌تر، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود. وی در پیام توییتری اعلام کرد آنچه «در پل (کریمه) رخ داد، تازه شروع ماجراست».

وی با تاکید بر لزوم بازگشت کریمه به اوکراین افزود: «همه (تجهیزات و سازه‌های) غیرقانونی باید نابود شود و همه آنچه سرقت شده باید به اوکراین بازگردانده شود».

پودولیاک مردادماه هم گفته بود که اوکراین قصد دارد پل کریمه را تخریب کند. وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» گفت که این پل، «غیرقانونی» است و باید نابود شود.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها