شکست سرویس‌های امنیتی رژیم اشغالگر در برابر دژ همبستگی فلسطینیان

شکست سرویس‌های امنیتی رژیم اشغالگر در برابر دژ همبستگی فلسطینیان
پنج‌شنبه 21 مهر 1401 - 22:43

به نظر می‌رسد سرویس‌های امنیتی «رژیم صهیونیستی» که همواره ادعا می‌کردند در برخورد با قضیه فلسطین منطقی هستند، ارزیابی‌های اشتباه قبلی آنها نشان داده است که در برخورد با فلسطینی ها عقل خود را نیز از دست داده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک ضرب المثل معروف فلسطینی است که می گوید (اگر همه دیوانه شوند، عقل تو به دردت نمی خورد) که امروز در مورد نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی صدق می کند.

محاصره اردوگاه شعفاط و برخورد با زبان زور تحت عنوان «مشت آهنین» از سوی رژیم صهیونیستی در قالب جست و جوی عامل و مجری عملیات ایست و بازرسی شعفاط، حالا کار را به جایی رسانده که اوضاع بر خلاف خواست اشغالگران به پیش می رود؛ درگیرهای اخیر به بیت المقدس، اردوگاه و شهرک های اطراف محدود نشده است، بلکه گسترش یافته و به تمام جغرافیای فلسطین در کرانه باختری سرایت کرده است.

رسانه های عبری طی ساعات گذشته و پس از وقوع درگیری ها در تمام نقاط شهر بیت المقدس و حومه آن، تیتر اخبار خود را با عنوان «کنترل قدس را از دست دادیم» منتشر کردند.

در همین حال یک یهودی صهیونیست این سوال را مطرح کرده است که چرا هر شهرک نشین یهودی که با خودروی خود از «بسغات زئيف» ( شهرک یهودی نشین در شرق بیت المقدس ) عبور می کند حتما با پرتاب سنگ یا کوکتل مولوتف مواجه می شود اما فلسطینی ها در همه کوچه ها پراکنده اند و به راحتی رفت و آمد می کنند؟ از طرح این سوال می توان به علت غافلگیری نیروهای رژیم اشغالگر و سرویس های امنیتی آن پی برد و با کمی دقت در این زمینه از بروز اتفاقات مشابه در آینده پیش گیری کرد، البته اگر رژیم صهیونیستی از عقلانیت برخوردار باشد.

در مورد اهمیت این عملیات، نکته اول این است که در کمال تعجب و ناباوری، این عملیات در قلب قدس انجام شد آن هم در پست ایست و بازرسی نظامی که برای محافظت از صهیونیست ها در برابر نفوذ فلسطینی ها به شهر بیت المقدس برپاشده است. اجرای عملیات مذکور با رد همه ادعاهای رژیم صهیونیستی نشان داد که خطر، فقط از کرانه باختری سرچشمه نمی گیرد بلکه در بین شما و در قلب شهر قدس است.

نکته دوم، که بیشتر جای تعجب دارد این است که مجری عملیات، شخصی معروف و شناخته شده و مکان اختفای او نیز کاملا واضح و مشخص است اما پنج روز از این عملیات می گذرد و نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش رژیم اشغالگر با این همه امکانات خود نتوانسته اند جوانی را که بیست و دو سال بیشتر ندارد، دستگیر کنند.

اما نکته غافلگیرکننده تر در این زمینه حالت همبستگی فلسطینیان و گسترش درگیری ها به مناطقی فراتر از قدس (سرزمین های اشغالی در سال 1948) است. این همان معضلی است که هیچ راه حلی ندارد، اگر سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی امروز در مورد انتفاضه کبری (قیام بزرگ فلسطینی) هشدار می دهد، باید آن را به خوبی مطالعه و بررسی کند، زیرا «گسترش درگیری ها به همه مناطق» مهمترین مشکل و معضلی است که این رژیم اکنون با آن مواجه است.

مقامات صهیونیست باید بدانند که نسل های جدید تغییر کرده است و آنچه که آنها فکر می کردند می توانست سرکوب و ریشه کن شود، برعکس ریشه دارتر و پایدار تر شده است.

پربیننده ترین خبرها