شهادت دو نفر در تیراندازی اشغالگران به اردوگاه جنین

شهادت دو نفر در تیراندازی اشغالگران به اردوگاه جنین
جمعه 22 مهر 1401 - 12:38

بامداد جمعه، ساعاتی پس از اعلام خبر کشته شدن یک اسیرزخمی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، دو فلسطینی در اردوگاه جنین به شهادت رسیدند و شمار دیگری زخمی شدند.

العالم - فلسطين

وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن دو غیرنظامی در جریان یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری خبر داد

دکتر وسام بکر رئیس بیمارستان شهید خلیل سلیمان از شهادت متین ضبابا (20 ساله) از اردوگاه جنین خبر داد.این درحالی است که نام شهید دوم رسما اعلام نشده است

برخی منابع محلی اعلام کردند 14 غیرنظامی مورد اصابت گلوله نیروهای اشغالگر قرار گرفتند از جمله یک پزشک که از ناحیه سر آسیب دیده و وضعیت وی بسیار وخیم است .

به گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، به نقل از برخی منابع محلی و شاهدان عینی ، دکتر عبدالله ابوالتین که در بیمارستان دکتر خلیل سلیمان کار می کند، هنگام تلاش برای نجات یکی از مجروحان به شدت مجروح شده است.

برخی منابع محلی گزارش دادند شهروندان متوجه یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی شدند ونیروهای مبارز بلافاصله با آنان مقابله کردند که درگیری شدیدی در محل رخ داد که طی آن نیروهای کمکی برای رژیم اشغالگر وارد شدند.

به گفته این منابع؛ نیروهای ویژه با نفوذ به شهر جنین و اردوگاه ،به بام های چندین ساختمان رفتند و به دنبال آن ده ها خودروی نظامی هجوم آورد که به درگیری های خشونت آمیز نزدیک بیمارستان دولتی شهید خلیل سلیمان منجر شد. نیروهای اشغالگر در اردوگاه جنین نیز تیراندازی کردند که به شهادت دو غیرنظامی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

نیروهای اشغالگر با جلوگیری از حرکت کادر پزشکی و آمبولانس ها، به سوی آنان تیراندازی کردند که به مجروح شدن شماری منجر شد.

بامداد روز جمعه، محمد ماهر السعید (غوادره) اسیر فلسطینی اهل اردوگاه جنین که در لحظه دستگیری توسط نیروهای اشغالگر به شدت زخمی شده بود، به شهادت رسید.

به گفته برخی منابع حقوق بشری؛ غوادره پس از سوختگی شدید و عمیق 90 درصدی بدنش در بیمارستان تل هاشومر «اسرائیلی» تحت عمل جراحی قرار گرفت و در جریان آن دست چپش قطع شد و در ادامه به علت شدت جراحت به شهادت رسید.

از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 170 فلسطینی در نتیجه حملات نیروهای اشغالگر به کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها