پرواز اسکادران جنگنده‌های کره شمالی نزدیک مرزهای کره جنوبی

پرواز اسکادران جنگنده‌های کره شمالی نزدیک مرزهای کره جنوبی
جمعه 22 مهر 1401 - 13:52

شماری از جنگنده‌های کره شمالی در ماموریتی قابل توجه نزدیک حریم هوایی کره جنوبی پرواز کردند.

العالم - آسیا

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرواز اسکادرانی از جنگنده‌های کره شمالی نزدیک حریم هوایی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز جمعه گفت که در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر آزمایش‌های موشکی کره شمالی، اسکادرانی مشتکل از ۱۰ فروند جنگنده کره شمالی نزدیکی مرز پرواز کردند.

این رویداد اواخر روز پنجشنبه و اوایل جمعه به وقت کره اتفاق افتاد. ارتش کره جنوبی در بیانیه خود تنها به شناسایی و رهگیری جنگنده‌های کره شمالی اشاره کرد. کره جنوبی به نوع جنگنده‌های کره شمالی حاضر در این پرواز هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این در حالی است که نیروی هوایی کره شمالی در یک رزمایش بزرگ در روزهای گذشته ۱۵۰ جنگنده خود را به پرواز درآورد.

یک منبع نظامی که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که این رزمایش هوایی اهداف تبلیغاتی داشته است و رادیو و تلویزیون دولتی کره شمالی پیاپی برنامه‌‌های مکرری در مورد این رویداد پخش می‌کنند.

به گفته این منبع مطلع، نیروی هوایی کره شمالی برای این رزمایش مدت‌ها تمرینات فشرده‌ای انجام ‌داد و علی‌رغم کمبود سوخت هواپیما، هواپیماهای زیادی در این رزمایش شرکت کردند. «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی و مقامات نیروی هوایی نیز از نزدیک ناظر این تمرین هوایی بودند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز خلبانان جنگنده‌های این کشور را «شجاع» لقب داد و از آن‌ها تمجید کرد.

در تحولی دیگر، وزیر دفاع ژاپن روز پنجشنبه گفت که کره شمالی احتمالا آمادگی برای آزمایش هسته‌ای را تکمیل کرده است.

کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی یک موشک بالستیک به دریای شرقی شلیک کرده است.

خبرگزاری «یونهاپ» با اعلام این خبر به نقل از ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی نوشت کره شمالی یک موشک بالستیک «نامشخص» را به دریای شرقی شلیک کرده است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

پیش‌تر کره شمالی تایید کرد که استفاده از بمب‌های اتمی تاکتیکی علیه مواضع کره جنوبی و آمریکا را شبیه‌سازی کرده است. اعلام این پیام هم‌زمان با هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس حزب حاکم کارگران از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی انجام شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها