مقام یمنی: شکست مذاکرات موجب تشدید تنش خواهد شد

مقام یمنی: شکست مذاکرات موجب تشدید تنش خواهد شد
يکشنبه 24 مهر 1401 - 06:38

عبدالملک العجری عضو هیأت صنعا در مذاکرات صلح یمن شنبه شب گفت در صورتی که مذاکرات آتش بس به بن بست برسد، تشدید تنش گزینه جایگزین است.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، العجری افزود: مساله پرداخت حقوق کارکنان از جمله مسائلی است که باید حل شود و به هیچ وجه عقب نشینی از این خواست وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد، سازمان ملل متحد متن قابل تفسیری در مورد آتش بس ارائه کرده که غیر قابل قبول است.

عضو هیأت صنعا در مذاکرات صلح یمن با بیان اینکه آتش بس در شکل اولش پایان یافته است، گفت: ما مذاکره برای رسیدن به توافق آتش بس را رد نمی‌کنیم اما هیچ تضمینی برای ادامه آتش بس وجود ندارد.

وی همچنین افزود: عربستان سعودی محیط اطراف خود را با بحران سازی شعله ور کرد و این در را به روی باج خواهی غرب باز می‌کند.

عضو هیأت صنعا گفت: عربستان سعودی از دست آمریکا ناراحت است زیرا واشنگتن همکاری و توجهی که به اوکراین و رژیم صهیونیستی می‌کند را به این کشور نمی‌کند.

العجری اضافه کرد: موضع آمریکا، انگلیس و فرانسه در قبال یمن عجیب نیست و آنها پشت بحران‌های منطقه ما هستند.

وی در پایان گفت: شورای امنیت جایگاهی برای انصاف و عدالت نیست و تابع منافع و ملاحظات بین المللی و توازن قوا است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

همچنین «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

این آتش بس که تاکنون ۶ ماه به طول انجامیده هزاران بار توسط متجاوزان نقض شده است و از اجرای برخی از بندهای آن خودداری کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها