بایدن : برنامه تراس در بحبوحه تورم جهانی یک اشتباه بود

بایدن : برنامه تراس در بحبوحه تورم جهانی یک اشتباه بود
يکشنبه 24 مهر 1401 - 10:26

رئیس‌ جمهور آمریکا به انتقاد از سیاست‌های اقتصادی نخست‌ وزیر انگلستان پرداخت.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا ، طرح لغوشده‌ی کاهش مالیات لیز تراس، نخست‌وزیر انگلستان را «اشتباه» خواند و گفت نگران است سیاست‌های مالی دیگر کشورها در بحبوحه «تورم جهانی» به آمریکا آسیب برساند.
بایدن گفت «قابل پیش‌بینی» بود که نخست‌وزیر جدید روز جمعه پس از اینکه پیشنهاد تراس باعث آشفتگی در بازارهای مالی جهانی شد، مجبور شد از برنامه‌های کاهش شدید مالیات‌ها بدون پیش‌بینی صرفه‌جویی در هزینه‌ها عقب نشینی کند. این یک انتقاد غیرعادی توسط رئیس جمهور ایالات متحده از تصمیمات مرتبط با سیاست داخلی یکی از نزدیکترین متحدانش بود.
بایدن در این خصوص گفت: «من تنها کسی نبودم که فکر کردم این یک اشتباه است. من با این سیاست مخالفم، اما این به انگلستان بستگی دارد.»
اظهارات بایدن پس از هفته‌ها امتناع مقامات کاخ سفید از انتقاد از برنامه‌های تراس بیان شد، اگرچه آنها تأکید می‌کردند پیامدهای اقتصادی را از نزدیک تحت نظر دارند. او در یک بستنی فروشی در اورگان با خبرنگاران صحبت می‌کرد و در آنجا توقفی اعلام نشده برای تبلیغ نامزدی تینا کوتک، نامزد فرمانداری دموکرات داشت. دموکرات ها در سراسر کشور در بحبوحه انتقادهای جمهوری خواهان از مدیریت آنها در اقتصاد، با چالش‌های متعددی مواجه هستند.
بایدن افزود : نگران تقویت دلار نیست - دلار در هفته‌های اخیر رکورد جدیدی را در برابر پوند انگلیس به ثبت رساند. این وضع به نفع واردات ایالات متحده است اما صادرات این کشور را به سایر نقاط جهان گران‌تر می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها