دستگیری جاسوس رژیم اسرائیل در لبنان

دستگیری جاسوس رژیم اسرائیل در لبنان
دوشنبه 25 مهر 1401 - 14:28

رسانه های لبنانی از دستگیری یک جاسوس رژیم صهیونیستی توسط دستگاه اطلاعاتی لبنان خبر دادند که علیه حزب الله جاسوسی می کرد.

العالم - لبنان

روزنامه "الاخبار" لبنان امروز دوشنبه نوشت: دستگاه اطلاعاتی لبنان یک جاسوس اسرائیلی را دستگیر کرد که موساد در ساحل عاجل او را برای جاسوسی علیه حزب الله جذب کرد.

بر اساس این گزارش، دستگاه اطلاعاتی لبنان در دهم آگوست گذشته پس از آنکه به اطلاعاتی دست یافت که بر اساس آن «ایلی ق» متولد ۱۹۸۴ در زادگاهش شهر مرجعیون از طریق شبکه های اجتماعی اطلاعاتی را در اختیار دستگاه اطلاعاتی دشمن صهیونیستی قرار می دهد، وی را بازداشت کرد.

این جاسوس اسرائیلی دستگیر شده فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه الیسوعی و «مسبع الکارات » است. وی همزمان با تحصیل در یک آرایشگاه مشغول به کار شد. او پس از فارغ التحصیلی در انجمن مردم نهاد «میرسی کور» برای بازسازی بازار «مرجعیون» پس از جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی علیه لبنان، مشغول به کار بود. این فرد قبل از منصوب شدن به عنوان ناظر بر کارهای لجستیکی نیروهای یونیفل بین سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ با انجمن دیگری کار می کرد.

سپس یک سال و نیم به عنوان راننده برای یک پزشک کار کرد. او در سال ۲۰۱۳ به نیجریه سفر کرد و در یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار شد و توسط این شرکت به مدت سه ماه به عربستان سعودی نقل مکان کرد.

وی در پایان سال ۲۰۱۶ به لبنان بازگشت و در همان سال با هدف گردشگری به دانمارک و در سال ۲۰۱۷ به ترکیه سفر کرد و در آنجا با «حنین ج» که بعدها همسرش شد، دیدار کرد. او در اواخر سال ۲۰۱۹ به مدت یک ماه به ساحل عاج سفر کرد تا با همسرش که به آنجا نقل مکان کرده بود، دیدار کند.

این فرد سپس در ماه مه ۲۰۲۱ به ساحل عاج سفر کرد و تا ژوئن ۲۰۲۲ در آنجا ماند و از آنجا «سفر جاسوسی» را کلید زد.

به گزارش روزنامه «الاخبار»، در جریان بازجویی، «ایلی ق » خیلی از اتفاقات را بیان کرد.

وی در روایت یکی از این اتفاقات گفت: در سال ۲۰۱۹ به ساحل عاج سفر و با دوست دوران کودکی «طونی الحاج » از شهر القلیعه که شوهر دختر دایی ام بود، دیدار کردم و از او برای به دست آوردن فرصت شغلی در آن کشور آفریقایی کمک خواستم.

الحاج مامور سابق ارتش "آنطوان لحد" - ارتش مزدور رژیم صهیونیستی در لبنان- بود که در سال ۲۰۰۰ با ارتش رژیم اشغالگر قدس از لبنان خارج شد.

به گفته این فرد، تماس او با سازمان جاسوسی رژیم صیهیونیسی موسوم به «موساد» در آگوست ۲۰۲۱ از طریق شخصی به نام «رامی» که یک یهودی بود در یک طلافروشی در مجتمع تجاری «Prima Mall» در ساحل عاج آغاز شد. پس از آن «رامی» او را به فردی به نام «آدم» وصل کرد و از او درباره توانایی اش برای تردد آزادانه در جنوب لبنان و اینکه آیا به حزب الله نزدیک بوده است یا دوستان یا اقوام حامی این حزب داشته است، پرسید.

آدم سپس به او گفت که افسر یک دستگاه امنیتی رژیم اسرائیل است و به او پیشنهاد جمع آوری اطلاعات درباره حزب الله و انجام ماموریت های امنیتی را داد و او نیز این پیشنهاد را پذیرفت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها