دولت جدید کویت سوگند یاد کرد

دولت جدید کویت سوگند یاد کرد
دوشنبه 25 مهر 1401 - 16:26

دولت جدید کویت با نخست وزیری «احمد نواف احمد الصباح» امروز با ادای سوگند، به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

العالم - آسیا

دولت جدید کویت به ریاست «احمد نواف الاحمد الصباح» پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت ادای سوگند کرد.

روز گذشته دیوان امیری کویت حکم تشکیل کابینه جدید این کشور را با ۱۵ وزیر از جمله دو زن علاوه بر نخست وزیر صادر کرد. دیوان امیر کویت در ۵ اکتبر احمد نواف الاحمد الصباح، فرزند ارشد امیر کویت را به عنوان نخست وزیر کویت اعلام کرده بود.

تشکیل دولت پس از آن انجام شد که مردم کویت در ۲۹سپتامبر به پای صندوق‌های رای رفتند و پنجاه نماینده دور جدید مجلس ملی کشورشان را انتخابات کردند . پس از آن احمد نواف نخست‌وزیر استعفا کرد تا زمینه برای تشکیل کابینه جدید فراهم شود.

گفتنی است که در انتخابات اخیر، ترکیب نمایندگان جدید پارلمان کویت به میزان ۵۴درصد تغییر داشته و تنها ۱۲ کاندید از دور قبل دوباره انتخاب شده‌اند. مخالفان دولت کویت نیز با کسب حدود ۶۰ درصد از کرسی‌های پارلمان در انتخابات مجلس ملی به دستاورد سیاسی چشمگیری دست یافتند.

به نوشته روزنامه قبس، در کابینه جدید هشت وزیر تغییر یافته‌اند و همچنین سه تن از نمایندگان مجلس وارد کابینه شده‌اند. همچنین دو زن نیز در کابینه دیده می‌شوند، «امان بو قماز» وزیر خدمات، برق، آب و انرژی تجدیدپذیر و «می البغلی» وزیر امور اجتماعی و توسعه اجتماعی و وزیر مشاور در امور زنان و کودکان، دو زنی هستند که به کابینه پیوسته‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها