وزیر نفت: دولت برای رفع ناترازی گاز 80 میلیارد دلار منابع احتیاج دارد

وزیر نفت: دولت برای رفع ناترازی گاز 80 میلیارد دلار منابع احتیاج دارد
سه شنبه 26 مهر 1401 - 10:39

وزیر نفت با اشاره به اینکه دولت برای رفع ناترازی گاز 80 میلیارد دلار منابع احتیاج دارد گفت:‌ در ماه‌های اول شروع کار دولت ظرفیت مخازن نیروگاهی‌مان را نسبت به سال قبل ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش دادیم.

العالم - ایران

جواد اوجی وزیر نفت در جلسه علنی امروز 26 مهر مجلس شورای اسلامی در روند بررسی گزارش کمیسیون انرژی در مورد ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور اظهار کرد: در بحث تامین سوخت نیروگاه‌ها، با توجه به اینکه ما در فصل سرد تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهیم، در ماه‌های اول شروع کار دولت ظرفیت مخازن نیروگاهی‌مان را نسبت به سال قبل ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای رفع ناترازی 80 میلیارد دلار منابع احتیاج دارد افزود: در بحث دیپلماسی انرژی هم با مذاکراتی که با طرف ترکمنستانی داشتیم توانستیم سوآپ گازی را فعال کنیم و از ترکمنستان گاز وارد کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: امسال دوستان برنامه های کوتاه مدتی در وزارت نفت تدبیر کردند ان‌شاءلله در فصل سرد امسال این ناترازی را نداشته باشیم. امسال برای اولین بار فاز اول فاز 11 پارس جنوبی به همت پرسنل پتروپارس با میزان ۱۴ میلیون مترمکعب به بهره‌برداری خواهیم رساند.

اوجی در بخش دوم صحبت های خود گفت: سال گذشته هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی مثل هلدینگ بزرگ خلیج فارس و هلدینگ‌های فولادی و سیمانی و بانک‌ها را در پروژه‌های توسعه میادین نفتی مشارکت دادیم. ما برای توسعه میادین بزرگ نفتی هزینه نکردیم و صرفاً از ظرفیت هلدینگ‌ها و بانک‌ها استفاده و آن‌ها را در این مسیر مشارکت دادیم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها