آیا اعتراضات ویژگی اصلی مرحله آتی در تونس خواهد بود؟

آیا اعتراضات ویژگی اصلی مرحله آتی در تونس خواهد بود؟
سه شنبه 26 مهر 1401 - 22:39

اعتراضات اجتماعی در چندین منطقه در تونس رو به افزایش است این در حالی است که مقامات برای برگزاری انتخابات پارلمانی در سال جاری آماده می شوند.

العالم ـ تونس

به دنبال حادثه غرق شدن قایق مهاجران که اغلب از شهر جرجیس بودند، اتحادیه مشاغل خواهان برگزاری اعتصاب سراسری شد. جرجیس واقع در جنوب تونس شاهد اعتصاب گسترده شد. احزاب سیاسی، مقامات رسمی تونس را مسئول اوضاع نابسامان اجتماعی دانستند.

در حالی که مقامات تونس تحقیقات امنیتی درخصوص تجاوزات صورت گرفته در فاجعه انسانی در جرجیس را آغاز کردند، اما آنها ترجیح دادند که با اعتراضات شبانه در محله التضامن در تونس برای چهارمین شب متوالی، برخوردی قاطع داشته باشند. این اعتراضات به دنبال مرگ پسر جوانی صورت گرفت که گفته می شود قربانی خشونت پلیس بوده است.

در حالی که اوضاع اجتماعی کشور به دلیل بحران های متوالی ناشی از نبود ثبات سیاسی در کشور ملتهب است؛ نامزدهای انتخابات پارلمانی مدارک خود را به کمسیون انتخابات ارائه دادند در زمانی که کمیسیون خود را برای اصلاح قانون انتخابات آماده می کند.

عامل اصلی این اعتراضات در مناطق مختلف تونس در واقع مشکلات اقتصادی کشور و نبود راه حل های واقعی و رسمی است؛ این اعتراضات ممکن است ویژگی اصلی مرحله آتی در تونس باشد.

پربیننده ترین خبرها