هشدار وکیل جولیان آسانژ: او در زندان به شدت رنج می‌کشد

هشدار وکیل جولیان آسانژ: او در زندان به شدت رنج می‌کشد
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 08:07

وکیل بنیانگذار ویکی لیکس، استرالیا و دولت‌های غربی را به همدستی برای کشتن تدریجی جولیان آسانژ متهم کرد.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، وکیل جولیان آسانژ هشدار داد بنیانگذار ویکی لیکس در پشت میله های زندان خواهد مُرد مگر آنکه یک راه حل سیاسی فوری یافت شود.

این روزنامه‌نگار استرالیایی که بیش از سه سال است در زندان فوق امنیتی بلمارش انگلستان نگهداری می‌شود، با مجموعه‌ای از مشکلات جسمانی و روحی از جمله یک سکته خفیف، افسردگی شدید و افکار متمایل به خودکشی دست و پنجه نرم می‌کند در حالی که به تازگی به کووید-19 نیز مبتلا شده است.

او در انتظار رأی دادگاه عالی انگلستان در خصوص استرداد خود به ایالات متحده است، جایی که با اتهامات جاسوسی روبرو است.

جنیفر رابینسون، وکیل حقوق بشر، که دولت استرالیا را در حبس آسانژ «همدست» می‌خواند، گفت سلامتی او نمی‌تواند در طول روند طولانی قانونی لازم برای آزادی‌اش دوام آورد.

او روز چهارشنبه در باشگاه ملی مطبوعات گفت: «جولیان یک دهه دیگر از زندگی خود را در اختیار ندارد که منتظر یک راه حل قانونی بماند؛ راه حل قانونی نیست، بلکه سیاسی است.»

رابینسون افزود: «وقتی می شنوید که سیاستمداران یا مقامات دولتی در انگلستان یا ایالات متحده یا این کشور در مورد روند قانونی یا حاکمیت قانون صحبت می کنند، این همان چیزی است که آنها در مورد آن صحبت می کنند - یعنی مجازات بر اساس یک روند مشخص: دفن او در مراحل قانونی تا زمان مرگ.»

خانم رابینسون از بی انگیزگی استرالیا برای بازگرداندن او به خانه انتقاد کرد، به ویژه پس از آن که نخست وزیر آنتونی آلبانیز - زمانی که او رهبر مخالفان بود - گفته بود نمی داند این حبس چه هدفی را دنبال می کند.

او گفت هرکسی آزادی آسانژ را تضمین کند به خاطر حضور در سوی صحیح تاریخ به یاد خواهد ماند.

رابینسون ادامه داد: «بیش از یک دهه است که ما این درخواست را از دولت استرالیا مطرح کرده ایم، اما چیزی جز سکوت و همدستی دولت های استرالیا در هر دو طرف سیاست نداشته ایم. ... اغراق نیست اگر بگوییم او در زندان به شدت رنج می کشد و همسرش نمی داند که از این وضع جان سالم به در خواهد برد یا خیر.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها