به دنبال توفان ایان و مرگ ۱۱ مبتلا صورت گرفت؛ هشدار شیوع بیماری عفونی در فلوریدا

به دنبال توفان ایان و مرگ ۱۱ مبتلا صورت گرفت؛ هشدار شیوع بیماری عفونی در فلوریدا
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 14:53

مقام های ایالتی در فلوریدا نسبت به شدت گرفتن بیماری عفونی که پس از توفان ایان شیوع پیدا کرده و تاکنون باعث مرگ ۱۱ فرد مبتلا شده است، هشدار می دهند.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر افزود: بیماری عفونی که از طریق باکتری « ویبریو ولنیفیکوس » (Vibrio vulnificus) انتشار می یابد، تاکنون منجر به مرگ ۱۱ نفر در ایالت فلوریدا شده و اکنون شرایط محیطی ناشی از توفان ایان ابتلا به این نوع عفونت را شدت بخشیده است.

بنابراین گزارش این باکتری در مناطق گرم و آب های فاضلابی که توفان ایان موجب بوجود آمدن آن بوده، به سرعت رشد می کند.

براساس این گزارش، مقام های بهداشت و درمان در بخش «لی» ایالت فلوریدا به ساکنان این منطقه نسبت به خطر ابتلا به این بیماری عفونی هشدار داده اند به طوری که تاکنون ۶۵ مورد ابتلا به این عفونت تایید شده که از این تعداد ۱۱ مورد مرگ ناشی از این بیماری به ثبت رسیده است.

بنابر اعلام «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری» آمریکا (CDC) عفونت های ناشی از این نوع باکتری منجر به از بین رفتن بافت های اطراف زخم های باز بر روی بدن انسان می شود، افرادی که زخم، بریدگی‌ و یا خراش‌های باز دارند درصورت تماس مستقیم با مخلوطی از آب دریا، در خطر ابتلا به عفونت این ویروس قرار می گیرند.

نوعی از این باکتری بیماری زا میتواند در صدف نپخته وجود داشته باشد

درهمین حال نوعی از این باکتری اغلب پس از خوردن غذاهای دریایی به خصوص صدف نپخته فرد را مبتلا می کند و علائمی همچون تهوع و درد در ناحیه شکم را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، توفان ایان ۶ مهرماه ۱۴۰۱ با قدرت توفان دریایی در سطح چهار، ایالت فلوریدا را درهم نوردید، میزان خسارت های به بار آمده در این ایالت به گزارش شبکه خبری سی ان ان حدود ۴۷ میلیارد دلار برآورد می شود که پس از وقوع توفان «اندرو» (Hurricane Andrew) در سال ۱۹۹۲ میلادی، این دومین توفان ویرانگر در این ایالت به شمار می رود.

آمار قربانیان این توفان که برای چندین روز بخش های وسیعی از ایالت فلوریدا را در خاموشی فرو برد، در مورخ ۱۲ مهرماه ۱۰۱ نفر اعلام شد.

پربیننده ترین خبرها