رام الله: محاصره نابلس، اعلان جنگ فراگیر علیه ملت فلسطین است

رام الله: محاصره نابلس، اعلان جنگ فراگیر علیه ملت فلسطین است
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 22:37

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که محاصره نابلس، یورش به شهرها، روستاها و اردوگاهها و تداوم حمله به مسجدالاقصی به منزله اعلام جنگ فراگیر علیه ملت و سران فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی

نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه امروز چهارشنبه نسبت به تداوم سیاستهای غیر مسئولانه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

خبرگزاری سما به نقل از ابوردینه گزارش داد، محاصره نُه روزه استان نابلس توسط نظامیان صهیونیست، یورش به شهرها، روستاها و اردوگاهها، تداوم حمله به مسجدالاقصی و تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی این مسجد و حرم ابراهیمی به منزله اعلام جنگ فراگیر علیه ملت و سران فلسطین است.

وی با بیان اینکه ادامه این سیاستها، باعث افزایش تنش و انفجار وضعیت خواهد شد، تصریح کرد، دولت صهیونیستی باید بداند که این سیاست، امنیت و ثبات به همراه نخواهد داشت، بلکه وضعیت را خطرناک خواهد کرد.

این مقام فلسطینی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین، تداوم هیچ نوع اشغالگری را نخواهد پذیرفت، خاطر نشان کرد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان هم نسبت به این سیاستهای صهیونیستی هشدار داده است.

به گفته ابوردینه، عباس بر این باور است که پیروزی ملت فلسطین نزدیک است و نابودی رژیم صهیونیستی بسیار نزدیکتر از چیزی است که بسیاری به آن معتقد هستند.

این مقام فلسطینی خاطر نشان کرد، نسل جدید فلسطین، توان و عزم بیشتری برای شکست رژیم صهیونیستی دارند و مبارزه مداوم طی سالهای گذشته باعث شده است که سیاستهای تل‌آویو شکست بخورد.

وی در پایان گفت که مسئله فلسطین را نمی‌توان نادیده گرفت و بدون حل عادلانه آن، راهی برای پایان تنش و درگیریها در منطقه وجود ندارد.

این در حالی است که «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی امروز به نیروهای خود دستور داد در سایه وضعیت امنیتی کنونی در کرانه باختری، بالاترین سطح هشدار و آمادگی را در این منطقه رعایت کنند.

کوخاوی از فرماندهان ارتش خواست به نیروهای تحت فرمان خود، ضرورت حفظ بالاترین درجه آمادگی و پاسخ به عملیات‌های مقاومتی را یادآورد شوند.

این اظهارات کوخاوی پس از عملیات‌های مقاومتی انجام شده در نزدیکی «شعفاط» و «شافی شومرن» اعلام می‌شود، عملیات‌هایی که طی آن دو نظامی صهیونیست کشته شدند و عاملان عملیات‌ها موفق به فرار شدند.

عملیات‌های مقاومتی اخیرا در کرانه باختری بویژه دو شهر جنین و نابلس به شدت افزایش داشته است. این منطقه طی ماه سپتامبر شاهد ۸۳۳ عملیات مقاومت در تمامی انواع آن بوده اما مورد قابل توجه در مقاومت کنونی در کرانه باختری، ادغام رزمندگان وابسته به جهاد اسلامی و حماس با رزمندگان کتائب «شهداء الاقصی» وابسته به جنبش فتح است؛ از بارزترین گروه‌های مسلح مذکور «کتیبه جنین»، «عرین الاسود» و «مخیم بلاطه» هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها