کانادا ۱۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

کانادا ۱۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 23:15

منابع خبری گزارش داده‌اند کانادا ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

العالم _ آمریکا

نابع خبری گزارش داده‌اند دولت کانادا ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگزاری فارس چهار نهادی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. کانادا همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، محمد کرمی، صغری خدادای، عزت‌الله ضرغامی، سید مجید میراحمدی و عباس علی کدخدایی را در این فهرست قرار داده است.

این تحریم‌ها در ادامه حمایت‌های کانادا از اغتشاشات اخیر در ایران صورت گرفته است. دولت کانادا هفته پیش هم ۳ نهاد و ۱۷ فرد از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران را در فهرست تحریم قرار داده بود.

امیر حاتمی، حسین شریعتمداری، سعید مرتضوی، عبدالرضا رحمانی فاضلی، سالار آبنوش، قاسم رضایی، منوچهر امان‌اللهی، کیومرث حیدری، غلامرضا ضیایی، علی رضوانی، سید احمد خاتمی، لیلا واثقی، پیمان جبلی، علی لاریجانی، محمد جواد ظریف، محمد باقر ذوالقدر و ابوالفضل شکارچی ۱۷ فردی بودند که هفته گذشته در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.

دولت کانادا همچنین روزنامه کیهان، خبرگزاری تسنیم و نورنیوز را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

دولت کانادا یک هفته قبل‌تر از آن در اقدامی نمایشی اعلام کرده بود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

این تنها حمایت کانادا از آشوب‌های ایران در روزهای گذشته نیست. اتاوا از جمله روز چهارم مهرماه اعلام کرد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های آن کشور هم علیه ایران تبعیت کرده است. تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران، چند روز بعد از آن صورت گرفت که واشنگتن هم همین نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

پربیننده ترین خبرها