شجاعت مثال زدنی شهید «عدی التمیمی»؛ عصر جدید مقاومت آغاز شده است

شجاعت مثال زدنی شهید «عدی التمیمی»؛ عصر جدید مقاومت آغاز شده است
پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 11:14

عدی التمیمی اخیراً در عملیات تیراندازی در نزدیکی اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی، یک صهیونیست را به هلاکت رسانده و سه نفر دیگر را زخمی کرده بود، منابع فلسطینی تصاویری از لحظه شهادت عدی التمیمی منتشر کرده اند که بیانگر مقاومت وی در برابر صهیونیست‌ها تا آخرین لحظات عمرش است.

العالم - فلسطین اشغالی

فلسطینی ها امروز برای قهرمانی عزاداری کردند که مجدداً برای مواجهه با اشغالگران به میدان نبرد بازگشت و در ورودی شهرک صهیونیست‌نشین «معاله ادومیم» ظاهر شد و به شهادت رسید.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی حال باید حیرت زده، تنها نظاره گر باشند که این جوان بیست و چند ساله چه طوفانی در فلسطین اشغالی برپاکرده است.

اجرای عملیات توسط عدی التمیمی در ایست بازرسی شعفاط، از نظر مکانی و زمانی یک شوک امنیتی برای اشغالگران اسرائیلی بود، اما شهادت وی شوک بزرگتری برای آنها بوجود آورد چراکه التمیمی در رویارویی جدید، در فاصله 100 متری از مقر پلیس رژیم صهیونیستی و در ورودی «معاليه ادوميم» بزرگترین شهرک های یهودی نشین در بیت المقدس اشغالی، به شهادت رسید.

بزرگترین اشتباه اشغالگران صهیونیستی، انتشار تصویر درگیری اول شهید التمیمی با نیروهای امنیتی شهرک معالیه ادومیم بود.

هدف اشغالگران از انتشار این ویدئو، پوشش دادن و کمرنگ کردن عملیات قهرمانانه فلسطینیان در ایست بازرسی شعفاط بود که امنیت رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد و برای آنها بسیار تحقیرآمیز بود.

اما برعکس در آن ویدئو، شهید التمیمی مجری عملیات جسور و آرام ظاهر شد به طوری که اوضاع را کاملا تحت کنترل خود داشت، در حالی که سربازان اشغالگر تنها گیج و ناتوان بودن خود در مقابله با شهید التمیمی را به نمایش گذاشتند.

با این حال، فیلم درگیری در دروازه معالیه ادومیم تأیید می کند که این جوان اولین عملیات را از روی اعتقاد و با برنامه ریزی و جسارت بی سابقه انجام داده است. او برای درگیری مستقیم با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با پای خود به صحنه بازگشت و بدون زمین گذاشتن سلاح خویش، جانش را نثار کرد.

تل آویو اکنون باید شکست امنیتی را بپذیرد و از پیروزی های خیالی فاصله گیرد، رژیم صهیونیستی باید بپذیرد که نسل جدید فلسطینی با نسل های قبل تفاوت دارد و دوران جدید خود را آغاز کرده و رقم خواهد زد.

آنها ناگزیرند که اعتراف کنند یک هفته و نیم کار اطلاعاتی فشرده نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به هیچ نتیجه ای نرسید و هرگز به مکان اختفای شهید تمیمی دست نیافتند.

نکته حائز اهمیت این است که این، شهید تمیمی بود که با پای خود وارد میدان مبارزه شد، درست همان طور که برای اولین بار در صحنه عملیات ایستگاه بازرسی شعفاط ظاهر شد و با پای پیاده وارد میدان مبارزه گردید، با پای پیاده هم محل حادثه و عملیات را ترک کرد. در واقع نیروهای امنیتی هرگز موفق نشدند این قهرمان را دستگیر کنند.

دقایقی پس از شهادت التمیمی، یکی از خبرنگاران عبری زبان اعلام کرد: آماده باش نیروهای کمکی، بسته شدن ایست بازرسی شعفاط، درگیری، 12 روز تعقیب و گریز، پایان یافتن قضیه با اجرای ناگزیر عملیات دوم، دقیقا همان چیزهایی بود که تل آویو از آن می ترسید و واهمه داشت اما در واقع امر اتفاق افتاد.

وی افزود: افسانه عدی التمیمی با شهادت او به پایان رسید، گویی جوان بیست و چند ساله فلسطینی می خواست به همه احزاب فلسطینی معادله ای را تحمیل کند مبنی بر این که هر آن کس که با تفرقه اندازی در سیاست شکاف ایجاد کند، همه نیروهای فلسطینی در مقابلش در میدان متحد می شوند و این میدان، فلسطینی ها را از هر فرقه و گرایشی گرد هم می آورد.

این خبرنگار اظهار داشت: افسانه التمیمی به پایان رسید و برای سیاستمداران فلسطینی که مدتهاست از حساب های مردمی خارج شده اند چیزی جز گلایه از شانس خود باقی نگذاشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها