بازگشت حماس به دمشق، خار چشم رژیم صهیونیستی

بازگشت حماس به دمشق، خار چشم رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 18:00

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که از سر گیری روابط بین سوریه و جنبش حماس پس از 10سال جدایی، باعث تقویت هر چه بیشتر محور مقاومت می شود کما اینکه خاری در چشم رژیم صهیونیستی خواهد بود.

العالم - نظرکده

تحلیلگران سیاسی می گویند سفر جنبش حماس و دیگر گروه های فلسطینی به دمشق در راستای تحکیم روابط با سوریه – کشوری که از ابتدای اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی حامی مقاومت بوده است –صورت می گیرد.

آنها خاطرنشان کرده اند که سوریه با توجه به حمایت دیرباز خود از مبارزات آزادی خواهانه ملت فلسطین، نقش مهم و مؤثری در تقویت و ارتقای مقاومت فلسطین داشته است و در واقع سوریه و فلسطین یک سرنوشت و یک دشمن واحد به نام رژیم صهیونیستی داشته اند.

این کارشناسان می گویند که سوریه به رغم همه فشارها، هرگز به سمت سازش با رژیم صهیونیستی منحرف نشده است. زیرا همواره فلسطین را مسأله اول جهان اسلام دانسته است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که از سر گیری روابط بین سوریه و حماس سدی بسیار مقاوم تر و محکوم تر در برابر تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به خاک فلسطین و سوریه ایجاد می کند.

رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم گفته اند دیدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با گروه های مقاومت فلسطینی از جمله حماس در دمشق دربردارنده پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی است.

آنها خاطرنشان کرده اند که دیدار گروه های فلسطینی با بشار اسد، مهر تأییدی بر موضع تاریخی سوریه در حمایت از همه گروه های مقاومت فلسطینی است.

کما اینکه دیدار جنبش حماس با رئیس جمهور سوریه پس از 10 سال جدایی، را حاصل تلاش های حزب الله و جمهوری اسلامی ایران برای از سر گیری روابط بین بخش های محور مقاومت می دانند.

آنها خاطرنشان می کنند که دیدار رئیس جمهور سوریه با گروه های فلسطینی در دمشق، تأکیدی است بر موضع این کشور در قبال مقاومت فلسطین پس از جنگ و اینکه مواضع این کشور در قبال گروه های مقاومت هیچ گاه تغییر نکرده و نخواهد کرد.

احمد تصریح کرد که دیدار مقاومت فلسطین با بشار اسد در دمشق، ترس و وحشت را در دل رژیم صهیونیستی – که به اختلاف بین فلسطینی ها امید بسته بود - نشانده است.

رهبران جنبش فتح هم معتقدند که سوریه قلب بزرگی دارد و همه از جمله حماس را در خود جای داده است و هرگز بر اشتباهات و خطاهای گذشته تمرکز نمی کند. زیرا آینده از هر چیزی مهمتر است.

آنها می گویند تقویت روابط بین سوریه و حماس در نهایت به نفع محور مقاومت تمام می شود و باعث پیروزی های مهمی در فلسطین، لبنان و یمن خواهد شد و حماس هم در مبارزات خود با رژیم صهیونیستی پیروزی های بزرگی به دست خواهد آورد.

پربیننده ترین خبرها