نگرانی بایدن از نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره

نگرانی بایدن از نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره
شنبه 30 مهر 1401 - 03:37

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از احتمال پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای هشتم نوامبر (۱۷ آبان) ابراز نگرانی کرد.

العالم - آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی در سخنانی گفت: اگر جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره‌ای کنگره پیروز شوند، کسری بودجه و در نتیجه مالیات بر قشر متوسط افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: برخلاف جمهوریخواهان، ما خواهان پایین آوردن قیمت بنزین در آمریکا هستیم.

بایدن ادعا کرد موفق شدیم کسری ۱.۴ تریلیون دلاری بودجه را برطرف کنیم که بی سابقه بوده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد در جنگ مردم اوکراین در کنار آنان می‌ایستیم.

وی با بیان اینکه حمایت ما از اوکراین، حمایت از اروپا و ناتو است، گفت که درک نمی‌کنم چرا جمهوریخواهان می‌گویند ممکن است این حمایت را متوقف کنند.

وخامت اوضاع اقتصادی در آمریکا با افزایش تورم و بازارهای متزلزل سهام، مشکلاتی را برای دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره ۲۰۲۲ ایجاد کرده و آنها را به سمت تدابیر احتیاطی مخفیانه در صورت عملکرد ضعیف در انتخابات کنگره سوق داده است.

به گزارش تارنمای هیل، جو بایدن و دموکرات‌ها در شرایطی که تلاش می‌کنند از حفظ کرسی‌های اکثریت در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دفاع کنند، با مخالفت‌های جدی سیاسی ناشی از تورم بالا، بازارهای سهام نامطمئن و تعمیق نگرانی از رکود مواجه هستند.

تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده درخصوص انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است ۱۷ آبان ماه در این کشور برگزار شود، از افزایش احتمال کنترل مجلس نمایندگان توسط حزب جمهوریخواه خبر می‌دهد.

تارنمای شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش داد: بنابر نتایج نظرسنجی مشترک این شبکه خبری و موسسه «یوگاو» (YouGov)، اکثر رای دهندگان آمریکایی ترجیح می‌دهند حزب جمهوریخواه کنترل (اکثریت) مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا را در اختیار گیرد.

انتخابات میاندوره ای آمریکا قرار است هشتم ماه نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می‌شود، همزمان نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت از آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها