سرنوشت ولیعهد برکنار شده و زندانی سعودی همچنان در هاله ای از ابهام

سرنوشت ولیعهد برکنار شده و زندانی سعودی همچنان در هاله ای از ابهام
شنبه 30 مهر 1401 - 14:27

سرنوشت شاهزاده محمد بن نايف که پیشتر ولیعهد سعودی بود و ملک سلمان او را 21 ژوئن 2017 برکنار و محمد پسرش را جایگزین کرد، همچنان در ابهام است.

العالم _ سعودی

از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان در سال 2015 در سعودی، ستاره بخت محمد بن نایف ولیعهد وقت این کشور رو به افول گذاشت و دیری نپایید که محمد فرزندش را جایگزین وی کرد و از همان زمان گمانه زنی ها درباره سرنوشت محمد بن نایف و آینده وی آغاز شد.

خبرگزاری رویترز همان زمان در گزارشی اعلام کرد که محمد بن نایف به علت اعتیاد به داروهای آرام بخش نمی توانسته است وظایف خود را به عنوان ولیعهد به خوبی انجام دهد و به همین علت محمد بن سلمان به فرمان پادشاه جایگزین وی به عنوان ولیعهد شده است.

با این حال یک مسئول بلندپایه سعودی که نامش فاش نشده، این گزارش رویترز را به کلی رد و تاکید کرده خیال پردازی است.

رویترز با این حال در ادامه، در گزارشی دیگر اعلام کرد که محمد بن نایف پس از کنار گذاشته شدن بازداشت و تا مارس 2020 در بازداشت خانگی به سر برده است.

در همین حال دو فرد آگاه نیز به شرط فاش نشدن هویتشان اعلام کردند که محمد بن نایف از هنگام بازداشت، به تنهایی در خانه ای محبوس بوده است.

با این حال نشریه "نيويورک تايمز" نوشت که ولیعهد پیشین سعودی به ویلایی داخل یک مجتمع در اطراف قصر پادشاهی الیمامه انتقال یافته است و همچنان در آن به سر می برد.

در همین حال افراد مطلع گفته اند که شاهزاده ناکام به تنهایی در ویلای یاد شده در بازداشت به سر می برده و از برخورداری از تجهیزات ارتباطی از جمله تلویزیون محروم بوده است. به گفته این افراد، وی فقط می توانسته است با تعداد محدودی از اعضای خانواده خود دیدار کند و در همین حال به علت بیماری ناشی از حبس، قادر به راه رفتن بدون عصا نبوده است.

طبق گزارش ها، علت برکناری محمد بن نایف این بوده که محمد بن سلمان ولیعهد کنونی سعودی نگران بوده است که با وجود وی نتواند بعد از پدرش، به تخت پادشاهی برسد.

این در حالی است که پرسش ها درمورد سرنوشت محمد بن نایف به ویژه پس از حبس و شکنجه در زندان، همچنان بدون پاسخ باقی مانده است.

پربیننده ترین خبرها