امیرعبداللهیان از مدرسه ایرانیان در ایروان بازدید کرد

امیرعبداللهیان از مدرسه ایرانیان در ایروان بازدید کرد
شنبه 30 مهر 1401 - 15:09

وزیر امورخارجه کشورمان در جریان سفر به ارمنستان از مدرسه ایرانیان در ایروان پایتخت ارمنستان بازدید و با ایرانیان مقیم این کشور نیز گفت و گو کرد.

العالم - ایران

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که در ارمنستان به سر می‌برد، ظهر امروز-شنبه ۳۰ مهر- از مدرسه ایرانیان شهر ایروان ارمنستان بازدید و با کادر آموزشی این مدرسه گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این از مسجد کبود ایروان و نمایشگاه صنعتی ایران که در این شهر برپا شده بود، دیدن کرد.

امیرعبداللهیان بعدازظهر پنجشنبه در صدر هیأتی بلندمرتبه سیاسی وارد فرودگاه ایروان شد و مورد استقبال «مناتساکان صفریان» معاون وزیر امور خارجه ارمنستان قرار گرفت.

دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارمنستان درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، نشست خبری با همتای ارمنی و افتتاح اولین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان ارمنستان، از مهمترین برنامه‌های امیرعبداللهیان در سفر به ارمنستان است.

وزیر امور خارجه در مراسم افتتاح سرکنسولگری کشورمان در شهر قاپان ارمنستان با تأکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه بین تهران و ایروان، گفت: ایران، امنیت ارمنستان را امنیت خود و منطقه می‌داند.

امیرعبداللهیان در این سفر با «نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان»، «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و درباره موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها