یوفا به مسکو غرامت داد

یوفا به مسکو غرامت داد
شنبه 30 مهر 1401 - 19:03

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) پس از سلب امتیاز میزبانی فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ از روسیه به‌دلیل حمله این کشور به اوکراین، غرامت‌های مورد ادعای مسکو را پرداخت کرد.

العالم - اروپا

فینال معتبرترین رویداد باشگاهی فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ قرار بود ۲۹ مه(هشتم خرداد) به میزبانی ورزشگاه گازپروم سن‌پترزبورگ برگزار شود اما پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰)، یوفا امتیاز میزبانی را از روسیه گرفت و آن را به فرانسه و شهر پاریس اعطا کرد.

الکساندر سوروکین که در آن برهه، مدیرکل کمیته سازماندهی فینال بود، امروز(شنبه) اعلام کرد که مسکو درباره ادعای غرامت، با یوفا به توافق رسیده است.

سوروکین درباره این مساله گفت: تمام غرامت دریافتی از یوفا به پیمانکاران پرداخت شده و پرونده بسته شده است. یوفا در حال حاضر چیزی بدهکار نیست.

تصمیم یوفا برای انتقال فینال لیگ قهرمانان از روسیه به فرانسه، متعاقب تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو از سوی نهادهای بین‌المللی ورزش صورت گرفت.

یوفا به همراه فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) به توصیه کمیتهبین‌المللی المپیک، تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را از تمام رقابت‌های اروپایی و جهانی از جمله جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف کرد.

فینال لیگ قهرمانان نیز در استادو فرانس برگزار و با درگیری هواداران لیورپول با پلیس محلی، به جنجال هم کشیده شد و در نهایت رئال مادرید، با پیروزی یک بر صفر، برای چهاردهمین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها