رئیس‌جمهور آلمان به اوکراین سفر کرد

رئیس‌جمهور آلمان به اوکراین سفر کرد
سه شنبه 3 آبان 1401 - 11:14

کمک نسبتاً محدود آلمان به اوکراین در قیاس با آمریکا، انتقادهایی را از این کشور به همراه داشته است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان در سفری غیرمنتظره وارد اوکراین شد.

این اولین سفر رئیس‌جمهور آلمان به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه سال جاری است. قرار است اشتاین‌مایر در این سفر با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کند.

وی پس از ورود به اوکراین گفت: «برای من در این مرحله از حملات هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های کروز و راکت، مهم بود که سیگنال‌هایی به نشانه همبستگی به اوکراینی‌ها ارسال کنم.»

این سفر در حالی انجام می‌شود که به تازگی آلمان به همراه دو قدرت دیگر اروپایی اقدام ادعایی ایران در صادرات پهپاد به روسیه را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در تایید برجام دانسته و از سازمان ملل متحد خواسته‌ در این باره تحقیق کند.

همچنین در روزهای اخیر، وزیران دفاع و خارجه آلمان در نامه به وزیر دارایی کشورشان خواهان افزایش چشمگیر کمک مالی به نیروهای نظامی اوکراین شدند.

کمک نسبتاً محدود آلمان به اوکراین در مقایسه با میلیاردها دلار کمک‌های نظامی و مالی آمریکا، غیر از انتقاد از سوی اوکراین در داخل خود آلمان نیز با انتقادهایی علیه اولاف شولتس، صدراعظم، روبرو شده بود.

برلین پیشتر گفته بود اقداماتی از این دست را باید با کشورهای متحد «هماهنگ» کند.

رئیس‌جمهور آلمان در این کشور سمتی عمدتاً تشریفاتی دارد.

پربیننده ترین خبرها