«سوناک» اعضای دولت جدید انگلیس را انتخاب کرد/جیمز کلورلی در وزارت خارجه ابقاء شد

«سوناک» اعضای دولت جدید انگلیس را انتخاب کرد/جیمز کلورلی در وزارت خارجه ابقاء شد
سه شنبه 3 آبان 1401 - 19:25

ریشی سوناک پس از آنکه رسما از سوی پادشاه این کشور به عنوان نخست وزیر انگلیس منصوب شد، در نخستین گام اعضای دولت جدید را انتخاب کرد.

العالم - اروپا

نخستین حکم سوناک برای انتصاب جرمی هانت در سمت وزیر دارایی صادر شد. هانت دو هفته پیش جانشین کواسی کوارتنگ شد تا برنامه اقتصادی دولت سابق را که منجر به تشدید اوضاع بغرنج اقتصادی شده بود اصلاح کند. رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کردند که او در دولت سوناک نیز در سمت خود ابقاء شود.

دومینیک راب نیز به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری انتخاب شد. راب در دولت بوریس جانسون نیز سکان وزارت دادگستری را برعهده داشت در واقع پس از یک وقفه در دولت لیز تراس، دوباره به این سمت بازگشت.

همچنین جیمز کلورولی وزیر امور خارجه و بن والاس وزیر دفاع دولت سابق نیز در مقام‌های خود ابقا شدند.

سایر انتصابات دولت سوناک از این قرار است
سوئلا بریورمن وزیر کشور
گرنت شپس وزیر بازرگانی
ناظم زهاوی دبیر حزب محافظه‌کار
گلیان کیگان وزیر آموزش
مل استراید وزیر کار و امور بازنشستگی
تریز کافی وزیر محیط زیست
استیو بارکلی وزیر بهداشت

ریشی سوناک هندی که دیروز به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار معرفی شد، ساعاتی پیش با پادشاه انگلیس دیدار کرد و رسما به‌عنوان نخست وزیر جدید انگلیس منصوب شد. او سپس از سوی چارلز سوم مامور شد تا دولت جدید را تشکیل دهد.
نامبرده در نخستین نطق خود بعنوان نخست وزیر انگلیس، رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور را اولویت اصلی دولت جدید معرفی کرد اما درباره تبعات تصمیمات سخت هشدار داد.
سوناک که مقابل ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت با حضور نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار و جمع کثیری از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها سخنرانی می‌کرد، گفت؛ در حال حاضر کشور با یک بحران اقتصادی عمیق مواجه است. عواقب همه گیری کرونا هنوز ادامه دارد. جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین باعث بی ثباتی بازارهای انرژی و زنجیره تامین در سراسر جهان شده است.
وی برنامه اقتصادی دولت قبل را اشتباه خواند و گفت کارها برای اصلاح امور در دولت او بلافاصله آغاز خواهد شد. سوناک افزود: من ثبات و اعتماد اقتصادی را در مرکز دستور کار این دولت قرار خواهم داد. اما این به معنای تصمیمات دشوار در آینده خواهد بود.
او همچنین تقویت نظام بهداشتی، مدارس و مراکز آموزشی، کنترل مرزها، حفاظت از محیط زیست، حمایت از نیروهای مسلح، امنیت اجتماعی و رفاه عمومی را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد وگفت کشور را نه با حرف، بلکه با عمل متحد خواهد کرد. سوناک ادعا کرد که دولت جدید در هر سطحی صادقانه، حرفه ای و مسئولیت پذیر عمل می‌کند.
سوناک ۴۲ ساله در شرایطی سکان دولت را به دست گرفته است که اوضاع اقتصادی، بشدت بغرنج و در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها