حمله تروریستی به زائران شاه چراغ شیراز چرا؟

حمله تروریستی به زائران شاه چراغ شیراز چرا؟
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 20:08

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

حسب آمار در حمله ای تروریستی به زائران حرم شاهچراغ در شیراز حداقل 15 نفر شهید و 40 تن زخمی شده اند.

تحلیل:

* حسب مصادر امنیتی عامل یا عاملان این جنایت ازگروه های تکفیری و ارهابی و غیر ایرانی هستند. معنای این امر آن است که دشمنان ایران از فضای ملتهب جامعه و تمرکز نیروهای مسئول در امر تامین امنیت بر بازگرداندن نظم بر جامعه، بهره برده مناسب ترین موقعیت را برای ضربه زدن به مردم ایران انتخاب کرده اند.

* دور ازذهن نیست که عاملان این جنایت اصرار داشته باشند که در سایه ناآرامی های اخیر و به ویژه با توجه به حوادث سیستان و بلوچستان مساله ایجاد شکاف و دشمنی میان شیعه و سنی را دامن بزنند. این درحالی است که دو مفهوم اعتراض و اغتشاش سنتا در ادبیات ایران فاصله گذاری شده اند.

* مفهوم دیگر این هجوم وحشیانه آن است که دشمن نه تنها از هیچ فرصتی علیه ایرانیان چشم پوشی نمی کند بلکه برای او میان معترض و اغتشاشگر هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه ایرانیان را به دیده ابزاری برای رسیدن به اهداف دشمنانه می نگرد.

* نکته جالب توجه در ماجرای امروز حمله به شاهچراغ عملکرد رسانه های بیگانه هستند، رسانه هایی که در پوشش مسائل 40 روز اخیر ایران از کوچکترین سوژه ای صرف نظر نکردند. در این ماجرا تاخیر قابل توجه و تامل این رسانه ها در انعکاس خبر حمله به حرم و شهادت ایرانیان زائر در این مکان مقدس تنها یک دلیل واضخ دارد و آن اینکه معترض و اغتشاشگر تنها و تنها ابزار سواستفاده ایشان قلمداد می شوند و پرداختن به مسائلی چون حمله به زائران عاملی است منحرف کننده اذهان از مساله اغتشاشات است.

پربیننده ترین خبرها