سفارت ایران در بروکسل: ساکتان مقابل جنایت در شاهچراغ درباره حقوق بشر اظهارنظر نکنند

سفارت ایران در بروکسل: ساکتان مقابل جنایت در شاهچراغ درباره حقوق بشر اظهارنظر نکنند
پنج‌شنبه 5 آبان 1401 - 15:47

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل در پی اقدام تروریستی در شاهچراغ اعلام کرد: آنهایی که امروز در مقابل این حمله تروریستی شنیع ساکت مانده‌اند، برای همیشه درباره حقوق بشر سکوت اختیار کنند.

العالم - ایران / سیاسی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک (بروکسل) امروز پنجشنبه پنجم آبان ماه و در پی اقدام تروریستی عصر دیروز (چهارشنبه) چهارم آبان ماه در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز در توئیتر این سفارتخانه اعلام کرد: واکنش جامعه بین‌المللی به حمله تروریستی شنیع توسط داعش در شیراز معیاری برای سنجش ژست‌های حقوق بشری است.

در این توئیت آمده است: سازمان ملل دیروز این کشتار و قتل عام را قویا محکوم کرد. آنهایی که امروز ساکت مانده‌اند، باید برای همیشه درباره حقوق بشر سکوت اختیار کنند.

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱ و همزمان با اذان مغرب، یک فرد مسلح به اسلحه کلاشینکف بعد از ورود به حرم مطهر شاهچراغ اقدام به تیراندازی به سوی زائران کرد که در این حادثه تروریستی تاکنون ۱۵ نفر شهید و ۲۶ نفر هم زخمی شده‌اند.

سیدمهدی حسینی متین کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن هم امروز در توئیتی در پی اقدام تروریستی در شاهچراغ که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان منجر شد، با انتشار تصویری از این حمله تروریستی نوشت: در حمله وحشیانه تروریستی داعش در شیراز بیش از ۱۵ نفر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیده و ۲۱ نفر نیز زخمی شدند. اکنون، اروپا، ایالات متحده آمریکا و انگلیس که در چهار هفته اخیر با حملات آشوبگران و اغتشاشگران به جان و اموال ایرانیان همراهی کردند و در کنار آشوبگران ایستادند، این حمله تروریستی وحشیانه را محکوم خواهند کرد؟ خواهیم دید.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز دیشب این اقدام تروریستی را محکوم کرد. روسیه، چین، ترکیه، پاکستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، مصر، ونزوئلا تاکنون به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در صفحه اینستاگرامش در این باره نوشت: این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن کرد. اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند. بی‌تردید اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها و‌ مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها