عون: قرارداد تعیین مرزها سیاسی نیست

عون: قرارداد تعیین مرزها سیاسی نیست
پنج‌شنبه 5 آبان 1401 - 16:57

پس از آنکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی-به زعم خود- تکمیل پرونده تعیین مرزهای دریایی را به رسمیت شناختن «اسرائیل» از سوی لبنان دانست، رئیس جمهور لبنان گفت که تکمیل این پرونده یک کار فنی است که هیچ جنبه سیاسی ندارد.

العالم - لبنان

میشل عون امروز پنجشنبه در واکنش به اظهارات یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اینکه امضای توافقنامه بین بیروت و تل‌آویو بر سر تعیین مرزهای دریایی به معنای به رسمیت شناختن «اسرائیل» از جانب لبنان است، گفت که «تکمیل پرونده تعیین مرزهای دریایی یک کار فنی است که هیچ گونه ابعاد سیاسی یا جنبه‌های مغایر با سیاست خارجی لبنان در روابط ما با کشورها ندارد».

ریاست جمهوری لبنان امروز اعلام کرد که میشل عون نامه رسمی آمریکا درباره ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

قرار است امروز در ادامه امضای توافق مزبور هیاتی از لبنان و رژیم صهیونیستی در ناقوره و در چادر سازمان ملل متحد همراه با هوکشتاین حضور یافته تا اسناد تحویل و مبادله شود.

شخصیت های سیاسی و رسانه های صهیونیستی امضای این توافق را تسلیم شدن بی قید و شرط دولت این رژیم در برابر تهدیدات مقاومت و جنبش حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله می دانند.

مقاومت اسلامی در طی مدت این مذاکرات تهدید کرده بود که اگر لبنان به حقوق خود دست نیابد اجازه استخراج گاز به رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

پربیننده ترین خبرها