انتقاد پوتین از ترور سردار سلیمانی

انتقاد پوتین از ترور سردار سلیمانی
پنج‌شنبه 5 آبان 1401 - 18:29

رئیس‌جمهور روسیه از اقدام آمریکا در ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انتقاد کرد.

العالم - اروپا

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس والادای گفت که نظم لیبرال غربی عامل افزایش بی‌نظمی است. او گفت روسیه نمونه کشوری است که مذاهب و فرهنگهای مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی در بخشی از اظهاراتش در انتقاد از نظم غربی گفت که غرب، سردار سلیمانی را به قتل رساند، در حالی که او در کشورش مقام رسمی بود. پوتین گفت غرب نه تنها این موضوع را انکار نکرد بلکه به آن افتخار کرد. او سپس پرسید: «ما در کجا زندگی می‌کنیم؟»

پوتین درباره نظم جهانی تحت رهبری غرب موسوم به «نظم قانون‌محور» گفت: «هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی این قوانین جهانی را تدوین کرد و تنها قانون موجود هم این است که قدرت‌ها می‌توانند هر کاری تمایل داشته باشند انجام دهند.»

رئیس‌جمهور روسیه از فرهنگ غرب به عنوان «فرهنگ حذفی» یاد کرد و گفت: «فرهنگ حذفی یادآور کتاب‌سوزی‌های نازی است. آنها فرهنگ آزادی اندیشه را حذف کرده‌اند.»

وی اضافه کرد حتی در اوج جنگ سرد کسی به حذف فرهنگ و هنر طرف‌های مخالف فکر نکرد.

پوتین گفت: « اکنون دیدگاه‌های متفاوت خرابکارانه و تهدید علیه دموکراسی به نظر می‌آیند؛ لیبرالیسم، فراتر از تصور تغییر کرده و به نقطه پوچی رسیده است.»

رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد غرب در حال ترویج برخی الگوهای مصرف است تا بازارها را برای محصولات خودش توسعه دهد. او گفت غرب در این مسیر حتی علیه متحدانش هم تحریم وضع می‌کند.

پوتین همچنین تأکید کرد که نظم تک‌قطبی در حال به پایان رسیدن است. او گفت غرب قادر نیست به صورت تکروانه دنیا را اداره کند.

وی همچنین گفت: «دست‌کم دو غرب وجود دارند. اولین آن، غرب سنتی با فرهنگی غنی است و دومی ستیزه‌جو و استعمارگر است. روسیه خودش را دشمن غرب نمی‌داند و تلاش کرد با غرب و ناتو ارتباط برقرار کرده و با آنها در صلح و سازش زندگی کند. پاسخ آنها به همه این همکاری‌ها، منفی بود.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت تا وقتی که سلاح‌های هسته‌ای وجود دارند همیشه خطر استفاده از آنها وجود دارد. او همچنین مدعی شده که دهه پیش رو، خطرناک‌ترین دهه از زمان پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها