سید عمار حکیم: بسته شدن پرونده تشکیل دولت عراق ظرف دو هفته، دستآورد بی‌سابقه‌ای است

سید عمار حکیم: بسته شدن پرونده تشکیل دولت عراق ظرف دو هفته، دستآورد بی‌سابقه‌ای است
جمعه 6 آبان 1401 - 02:40

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی انتخاب کابینه عراق را به محمد شیاع السودانی تبریک گفت و اظهار داشت که السودانی توانست ظرف دو هفته پرونده تشکیل دولت را ببندند و این دستاورد بزرگ و بی سابقه‌ای است.

العالم-عراق

در پیام سید عمار حکیم آمده است: به برادرمان آقای نخست‌وزیر «محمد شیاع السودانی» بابت کسب اعتماد مجلس برای خود و تیم وزارتی‌اش و برنامه دولت تبریک می‌گوییم.

در ادامه این پیام آمده است: اینکه وی و تیم مذاکره‌کننده‌اش توانسته‌اند ظرف دو هفته پرونده تشکیل دولت را ببندند، دستاورد بزرگ و بی سابقه‌ای است.

حکیم همچنین با اشاره به تشکیل دولت و پایان انسداد سیاسی در عراق نکاتی را یادآور شد و گفت: همه نیروهای سیاسی باید منافع میهن و ملت را پیش چشم خود قرار دهند و آن را بر منافع حزبی و گروهی اولویت دهند و از روال‌های اصلاحی و مبارزه با فساد و خدمت به شهروندان حمایت کنند.

وی با تاکید بر حمایت از دولت سودانی افزود: از این دولت می‌خواهیم که حلقه اتصالی میان نظام سیاسی و توده مردم باشند و برای بازیابی اعتماد و برقراری روابط و ادامه گفت‌وگو و ارتباط با نیروهای معترض تلاش کنند.

رهبر جریان حکمت ملی همچنین عنوان کرد: هر تأیید یا اعتراضی برآمده از نگاهی ملی برای خدمت به ملت و میهن است.

حکیم از نخست‌وزیر خواست که با کشورهای همسایه و منطقه و جهان نیز پل‌های ارتباط را برقرار کند و در این مسیر اصول ثابت و منافع ملی و حاکمیت کشور را مبنا قرار دهد.

وی همچنین تاکید کرد که مطالبه جدی از دولت مبارزه با فساد و برخورد با مهره‌های اصلی و خشک کردن ریشه‌های آن و تقویت نهادهای نظارتی و قانون‌گذاری و رسانه‌ها برای بازپس‌گیری اموال غارت شده بر اساس قانون و به دور از رفتارهای انتقام‌جویانی و تخریب است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت هم‌افزایی قوای مقننه و مجریه در عرصه‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و توسعه‌ای و تلاش برای فراهم آوردن زمینه مناسب برای تصویب قوانینی که با معیشت مردم سروکار دارد تأکید کرد.

حکیم با تاکید بر تعیین تکلیف قوانینی که به علل سیاسی و علل نامعلوم دیگر مدت‌هاست بلاتکلیف مانده، برای دولت سودانی آرزوی توفیق و موفقیت و تحقق آنچه خواست ملت عراق است، کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها