زلنسکی: روسیه در دو روز اخیر 30 حمله پهپادی انجام داده است

زلنسکی: روسیه در دو روز اخیر  30 حمله پهپادی انجام داده است
جمعه 6 آبان 1401 - 10:27

رئیس جمهور اوکراین درباره حملات گسترده پهپادی و موشکی ارتش روسیه به اوکراین طی روزهای اخیر آماری ارائه کرد.

العالم - اروپا

رئیس جمهور اوکراین روز جمعه بار دیگر به حملات گسترده پهپادی روسیه به اوکراین اشاره کرد.

به گزارش شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که روسیه تنها در دو روز بیش از ۳۰ حمله پهپادی به اوکراین انجام داده است.

زلنسکی افزود که روسیه در مجموع در اوکراین چهار هزار و ۵۰۰ حمله موشکی و بیش از هشت هزار حمله هوایی انجام داده است.

رئیس جمهور اوکراین و مقامات غربی در روزهای گذشته بارها مدعی شده‌اند که روسیه از ایران پهپاد دریافت کرده است هرچند ایران و روسیه به شدت این ادعاها را رد کرده‌اند.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین‌المللی سخن می‌گفت، استدلالات ایران درباره رد ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای را تشریح کرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه گفت: «تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا، دیگر کشورها را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرده اند در حالی‌که آنها خود به نقض فاحش همه تعهدات حقوقی تحت همان قطعنامه ادامه می‌دهند. مثال بارز این نقض تعهد، خروج غیر قانونی ایالات متحده از توافق هسته‌ای و تداوم این نقض تعهد در زمان حال به عنوان اهرمی برای چانه زنی است، اقدامی که نقض آشکار و فاحش قواعد آمره حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می‌شود.»

این گزارش حاکیست که در هفته‌های اخیر، حملات روسیه، زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار داده و به تاسیسات برق و آب این کشور درست در زمانی که دما کاهش یافته، آسیب وارد کرده است.

برخی منابع رسانه‌ای همچنین از موفقیت روسیه در ساخت و تکمیل پهپادهای جدید از جمله پهپاد «اوخوتنیک» و عملیاتی شدن آن‌‌ها سخن گفته اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها