«انریکه مورا» در مرز دو کُره عکس یادگاری گرفت

«انریکه مورا» در مرز دو کُره عکس یادگاری گرفت
جمعه 6 آبان 1401 - 16:05

«انریکو مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای دیدار با مقام‌های کره جنوبی در این کشور حضور دارد، در مرز کره شمالی عکس یادگاری گرفت.

العالم - اروپا

در شرایطی که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی ادامه دارد، یک مقام ارشد اتحادیه اروپایی از مرز مشترک دو کره دیدن کرد.

انریکو مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان سفر خود به توکیو و دیدار با مقام‌‎های ژاپن، به سئول رفته و با مسئولان کره جنوبی دیدار کرده است.

سفر معاون «جوزپ بورل» به ژاپن و کره جنوبی در شرایطی انجام شده که تنش‌ها در شبه جزیره کره میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی تشدید شده است.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سفر به سئول توضیحاتی ارائه داده و به منطقه مرزی مشترک دو کره هم سر زده است.

انریکو مورا در پیامی توییتری نوشت: «تبادل نظر سازنده‌ای با کیم گون نماینده ویژه (کره جنوبی) در امور صلح شبه جزیره کره و مسائل امنیتی داشتم. اتحادیه اروپا درباره تلاش‌های او برای ازسرگیری گفت‌و‌گو با کره شمالی و ضرورت توقف اقدامات ثبات‌زدای کره شمالی اتفاق نظر دارد».

معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از این دیدار به مرز مشترک کره جنوبی و کره شمالی رفت و در آنجا یک عکس یادگاری گرفت.

انریکو مورا در توضیح حضورش در مرز دو کره و گرفتن این عکس نوشت: «در مرز کره شمالی ایستاده‌ام، زخمی که یک ملت را از هم جدا می‌کند. تنها راه امنیت در گفت‌و‌گو و دیپلماسی استو این پیام اتحادیه اروپا به پیونگ‌یانگ است».

عکس یادگاری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی منتشر شده که بامداد روز جمعه (امروز به وقت تهران) آزمایش موشکی کره شمالی خبرساز شده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این باره اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک با برد کوتاه به دریای شرق (دریای ژاپن) شلیک کرد. این اقدام کره شمالی، واکنش فرماندهی «آسیا-اقیانوسیه» ارتش آمریکا را هم به دنبال داشت

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها