پایان مرگبار رژیم اشغالگر در سایه گروه “بیشه شیران”

پایان مرگبار رژیم اشغالگر در سایه گروه “بیشه شیران”
جمعه 6 آبان 1401 - 22:18

گروه “بیشه شیران” شکوه را به منطقه اشغالی کرانه باختری برگردانده است و با تکیه بر مقاومت مسلحانه، با رژیم اشغالگر مبارزه می‌کند همین اسم ، خواب محافل امنیتی و سیاسی تصمیم‌گیر در فلسطین اشغالی را بر هم زده است.

العالم - کشکول

بیشه شیران، که متشکل از نیروهای برخی گروه‌های فلسطین در نابلس و جنین واقع در شمال کرانه باختری است به پدیده‌ای تبدیل شده است که مورد حمایت گسترده‌های مردمی قرار دارد؛‌از این جهت که این گروه بر وحدت فلسطینیان تأکید دارد و تنها دغدغه آن مبارزه با رژیم اشغالگر است. این گروه به کابوسی جدید برای رژیم اشغالگر و دستگاه‌های امنیتی آن بدل شده است هر چند که این رژیم، شمار افراد آن را فقط ده‌ها نفر اعلام کرده است.

از این‌رو، عملیات مقاومت مسلحانه در کرانه باختری در مدت اخیر شاهد پیشرفتی کیفی بوده است طی ماه سپتامبر کرانه باختری شاعد ۸۳۳ عملیات مقاومت‌طلبانه بود. با این حال، بارزترین ویژگی مقاومت جاری در کرانه باختری متمایز ادغام مبارزان گروه‌های مختلف فلسطینی در گروه‌های مسلح متحد است که از مطرح‌ترین آنها گردان‌های جنین در اردوگاه جنین و گروه بیشه شیران و گردان اردوگاه بلاطه در نابلس است.

درگیری‌های مردمی و عملیات مسلحانه در کرانه باختری از زمان نبرد شمشیر قدس میان مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای اشغالگر در ماه مه ۲۰۲۱ متوقف نشده است و روزی نیست که شاهد درگیری میان فعالان فلسطینی و صهیونیست‌ها در کرانه باختری نباشیم. وضعیتی که باعث افزایش فعالیت‌های نظامی نیروهای اسرائیلی شده است و آنها شهر نابلس و شهرک‌های آن را برای هجدهمین روز متوالی تحت محاصره خود درآورده‌اند.

قدر مسلم آن است که ادامه محاصره شهر نابلس و شهرها و اردوگاه‌ها در کرانه باختری باعث نمی‌شود اراده مقاومت سست شود بلکه در واقع، این وضعیت میزان شکست سرویس‌های امنیتی رژیم اشغالگر در مواجهه با مقاومت را بازتاب می‌دهد. لذا این رژيم در مواجهه با اوضاع تنشی در کرانه باختری ناتوان شده و با ادامه این وضعیت، ما قطعا با وضعیتی شبیه بمب ساعتی مواجه خواهیم شد که هر چقدر خشم مردم در کرانه باختری تشدید شود همکاری و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم اسرائیل دشوار خواهد شد و در نتیجه، آنها به هدفی سهل‌الوصول برای مقاومت تبدیل می‌شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها