نگرانی دموکرات‌ها از سقوط در انتخابات آتی کنگره آمریکا

نگرانی دموکرات‌ها از سقوط در انتخابات آتی کنگره آمریکا
شنبه 7 آبان 1401 - 13:28

با نزدیک شدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، سخنگوی دموکرات پیشین کاخ سفید از نگرانی دموکرات‌ها از نتیجه این انتخابات خبر داد.

العالم - آمریکا

«جن ساکی» سخنگوی پیشین کاخ سفید در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا روز گذشته (جمعه) تصریح کرد که دموکرات‌ها از نتیجه احتمالی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر نگران هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، با نزدیک شدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره ایالات متحده آمریکا، نگرانی‌ هم حزبی‌های بایدن از شکست احتمالی دموکرات‌ها در مقابل حزب جمهوری‌خواه رو به افزایش می‌رود.

ساکی در این خصوص گفت: «دموکرات‌ها تاحدودی نگران هستند که وضعیت فعلی به کجا ختم می‌شود و در هفته گذشته این نگرانی‌ها بدتر شده است. مردم نگران هستند که جریان برخی از این رقابت‌ها به کجا ختم می‌شود».

سخنگوی پیشین کاخ سفید در ادامه افزود: «اعداد و ارقام در برخی رقابت‌های مجلس نمایندگان آمریکا، آن‌طور که باید، نیست».

جن ساکی تصریح کرد که اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات ماه آینده کنگره به دست آورند، «بازرسی‌ها و چندین استیضاح» انجام خواهد گرفت.

رأی‌دهندگان آمریکایی در تاریخ هشتم نوامبر (17 آبان ماه) در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا مشارکت خواهند کرد تا سرنوشت 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و 34 کرسی از 100 کرسی سنا را تعیین کنند.

عملکرد ضعیف دولت بایدن بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، سرنوشت حزب دموکرات را نیز در معرض خطر قرار داده است.

نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس نشان داد محبوبیت جو بایدن در فاصله تنها دو هفته مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور که بقیه دوره او را شکل خواهد داد، به پایین‌ترین سطح دوران ریاست‌جمهوری وی نزدیکتر شد. در این نظرسنجی ملی دو روزه، ۳۹ درصد آمریکایی عملکرد بایدن را تایید کردند که یک درصد کمتر از هفته قبل بود. پیش از این میزان رضایت از بایدن در ماه‌‌های مه و ژوئن به ۳۶ درصد رسیده بود.

اخیراً دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد دوباره از جو بایدن گفت که ایالات متحده بسرعت به جهنم می‌رود و به یک رهبر قوی در رأس نیاز دارد. وی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: سیاست و مسائل جمهوری‌خواه و دموکرات و چپ‌های افراطی و همه چیز را فراموش کنید. کسی را می‌خواهم که رهبری بزرگ باشد. کسی را می‌خواهم که بتواند رو در روی شی رئیس‌جمهور چین بایستد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها