واکنش گسترده کاربران سعودی به برکناری عبد الرحمن السديس

واکنش گسترده کاربران سعودی به برکناری عبد الرحمن السديس
شنبه 7 آبان 1401 - 17:56

نام عبد الرحمن السديس مبلغ سعودی در پایگاه های اجتماعی در صدر قرار گرفته و همگان درباره علت برکناری او و ضبط بخش بزرگی از دارایی اش می پرسند.

العالم _ سعودی

توجه کاربران به این مبلغ سعودی پس از آن بود که صفحه «العهد الجدید» در توئیتر فاش ساخت که محمد بن سلمان ولیعهد این کشور خواستار بازجویی از وی به اتهام فساد شده است. عبد الرحمن السديس ریاست کل امور حرمین شریفین را بر عهده دارد. بن سلمان وی را وادار کرده است بخش بزرگی از ثروتش را که بیش از 600 میلیون ریال سعودی است واگذار کند.

یکی از کاربران توئیتر در این باره نوشت: هیچ کس نیست که از گزند بن سلمان در امان بماند و به تازگی نوبت به عبد الرحمن السديس رئیس کل امور حرمین شریفین رسیده است تا آنجا که درباره ثروتش تحت بازجویی قرار گرفته است.

کاربر دیگری که پیگیر اخبار دربار سعودی است هم نوشت: السدیس پس از سازش و تهدید به کنار گذاشتن از مقام، از بخش بزرگی از ثروتش دست کشید.

بسیاری از کاربران با طرح این سوال که «انگیزه بن سلمان از این اقدام در این زمان چیست؟» این فرض را مطرح کردند که آیا ممکن است اتفاقی که افتاده است، سناریویی برای نشان دادن ولیعهد در قالب اصلاحگر باشد آن هم هنگامی که جشنواره تفریحی با نام «مواسم الرياض» شاهد رسوایی های بسیاری بوده است.

برخی از کاربران توئیتر هم این احتمال را مطرح کرده اند که السدیس «ویکیلیکس» متخصص امور فساد در طرح های مربوط به توسعه حرم مکی و آگاه به رشوه هایی است که اداره حرم دریافت کرده و به همین علت برکنار شده است.

برخی کاربران هم نوشته هایی دست به دست می کنند که نام دختر این مبلغ سعودی روی آن نوشته شده و درباره اشتغال وی در امور اداره حرم به عنوان معاون اداری است.

این در حالی است که بسیار معروف است که السدیس یک روز هم نبوده که در حرم مکی بالای منبر برود و از بن سلمان و «رهبری حکیمانه» وی ستایش نکند.

عده ای هم نوشته اند: چرا ولیعهد کسانی را که با دین و فرهنگ در ارتباطند هدف قرار می دهد و در عین حال بی بند و باری را تشویق می کند؟

پربیننده ترین خبرها