هک شدن تلفن همراه «لیز تراس» در زمان تصدی وزارت خارجه انگلیس

هک شدن تلفن همراه «لیز تراس» در زمان تصدی وزارت خارجه انگلیس
يکشنبه 8 آبان 1401 - 02:32

یک روزنامه انگلیسی با ادعای هک‌شدن تلفن همراه وزیر خارجه سابق این کشور توسط عوامل روس، گفت نزدیک به یک سال از پیام‌های محرمانه به سرقت رفته است.

العالم - اروپا

رسانه‌های انگلیسی بامداد یکشنبه از هک شدن تلفن همراه «لیز تراس» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در زمانی که سمت وزارت خارجه این کشور را برعهده داشت، خبر دادند.

روزنامه «دیلی میلی» به‌نقل از منابع بی‌نام گزارش داد که گوشی شخصی تراس در زمان حضورش به‌عنوان وزیر خارجه انگلیس توسط عوامل روسی هک شده بود و آنها به جزئیات محرمانه مذاکرات لندن با متحدان بین‌المللی دست یافته بودند.

رخنه‌کنندگان به تلفن همراه تراس، علاوه بر دست یافتن به پیام‌های خصوصی او به دوست نزدیکش یعنی «کواسی کوارتنگ» که بعداً وزیر دارایی انگلیس شد، پیام‌هایی را به‌دست آوردند که شامل مباحثات با وزرای خارجه کشورهای مختلف درباره جنگ اوکراین، از جمله جزئیات محموله‌های تسلیحات ارسالی به کی‌یف بودند.

این منابع توضیح دادند: «نزدیک به یک سال از پیام‌های تلفن همراه تراس توسط هکرها دانلود شده بود».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی دولت انگلیس از پاسخ دادن به سوالات درباره «تمهیدات امنیتی اشخاص» امتناع کرد.

طبق این گزارش، ماجرای هک شدن گوشی تراس در جریان کارزار انتخاباتی حزب محافظه‌کار انگلیس، که منجر به نخست‌وزیری او شد، کشف گردید.

منابع مطلع به دیلی‌میل گفتند که در پیام‌های هک‌شده، انتقادات تراس از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس نیز موجود است و این تلفن همراه اکنون به‌قدری خطرناک است که در مکانی دور از دسترس مهر و موم شده است.

این در حالی است که چند روز قبل تراس فقط در مدت زمان کمتر از دو ماه به‌دست گرفتن نخست‌وزیری انگلیس، به بهانه عملکرد ضعیف اقتصادی و فشار هم‌حزبی‌هایش، استعفای خود را به طور رسمی اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها